نرخ بالای قتل زنان سیاه‎پوست در انگلیس و آمریکا

12:17 - 16 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۶۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نرخ بالای قتل زنان سیاه‎پوست در انگلیس و آمریکا
سیاه‌پوستان در کشور‌های غربی همواره شاهد خشونت و آزار قرار بوده‌اند و این موضوع تا جایی پیش رفته است که زنان سیاه‌پوست نیز در مقایسه با سفیدپوست‌ها با نرخ بالاتری کشته می‌شوند.

خبرگزاری میزان - کشور‌های غربی که خود را به‌عنوان حامیان برابری، عدالت و حقوق بشر معرفی می‌کنند، در واقعیت محلی ناامن برای اقلیت‌های نژادی و مذهبی به‌حساب می‌آیند.

پایگاه پی‌ای در مقاله‌ای تحقیقی، نوشت که زنان سیاه‌پوست در انگلیس، به‌ویژه لندن بیش از سایر گروه‌های قومی با بحران قتل زنان روبرو هستند.

قتل زنان به‌طور گسترده به قتل یک زن یا دختر به دلیل جنسیت اشاره دارد و موضوع خشونت را که به‌طور خاص علیه زنان هدف قرار می‌گیرد، برجسته می‌کند. 

ساوت‌هال بلک سیسترز، سازمانی غیر دولتی که به به حاشیه رانده‌ترین قربانیان سوءاستفاده در جامعه انگلیس اختصاص دارد، گفت: اگرچه یافته‌ها واقعا تکان‌دهنده هستند، اما متاسفانه تعجب‌آور نیست که تاثیر نامتناسبی بر زنان سیاه‌پوست وجود داشته باشد.

براساس آمار‌های منتشر شده، از ۲۱ زن قربانی قتل که از سوی پلیس انگلیس در سال ۲۰۲۲ ثبت شد، ۹ نفر (۴۳ درصد) سیاه‌پوست بودند. این در حالی است که ۸ نفر از ۱۳ قربانی در سال ۲۰۲۳ (۶۲ درصد) سیاه‌پوست بودند. 

این ارقام نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست در مقایسه با تقسیم‌بندی قومیتی جمعیت زنان لندن که براساس سرشماری سال ۲۰۲۱ تنها ۱۴ درصد آن سیاه‌پوست بودند، به‌طور نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند. 

در مقابل، ۴ نفر از ۲۱ زن قربانی قتل در سال ۲۰۲۲ سفیدپوست بودند. این در حالی است که زنان سفیدپوست بیش از نیمی (۵۳ درصد) از جمعیت زنان لندن را تشکیل می‌دهند.

داده‌های پلیس همچنین نشان می‌دهد که ابزار‌های تیز معمول‌ترین روش برای کشتن قربانیان بوده است که در ۱۳ مورد از ۲۵ مورد قتل زنان ثبت‌شده در سال ۲۰۲۱، ۱۶ مورد از ۲۱ مورد در سال ۲۰۲۲ و ۷ مورد از ۱۳ مورد در سال ۲۰۲۳ استفاده شده است. 

سازمان سرشماری زنان، پایگاه داده‌ای که اطلاعات دقیقی در مورد زنان کشته شده در انگلیس و عاملان آن‌ها ارائه می‌دهد، از پلیس و شهردار لندن انتقاد کرد و گفت که آن‌ها به اندازه کافی به بحران قتل زنان اهمیت نمی‌دهند.

قتل زنان سیاه‌پوست در آمریکا

داده‌های منتشر شده جدید نشان می‌دهد که در آمریکا، زنان سیاه‌پوست ۶ برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض مرگ هستند.

مقاله‌ای که به‌تازگی در مجله پزشکی لنست منتشر شده میزان قتل زنان سیاه‌پوست ۲۵ تا ۴۴ ساله را در ۳۰ ایالت آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند. داده‌ها بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۲۰ از سوی سیستم ملی آمار حیاتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا جمع‌آوری شده است.

در این مطالعه قتل به‌عنوان مرگ با تیراندازی، اصابت شی تیز، بریدن و سایر اشکال خشونت طبقه‌بندی شد. 

این شکاف نژادی در بین ایالت‌ها متفاوت بود. به عنوان مثال در ویسکانسین، زنان سیاه‌پوست ۲۰ برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطر کشته شدن بودند. 

این مقاله نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست ساکن در ایالت‌های غرب میانه و شمال شرقی نیز بیشتر با سلاح گرم کشته می‌شوند. 

همچنین براساس گزارش ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی آمریکا، تقریبا ۴۵ درصد از زنان سیاه‌پوست در طول زندگی خود تحت تعقیب، خشونت فیزیکی و جنسی قرار گرفته‌اند و تخمین زده می‌شود که ۵۱ درصد از قتل‌های زنان سیاه‌پوست مربوط به خشونت شریک زندگی بوده است.

بسیاری از زنان سیاه‌پوست از تماس گرفتن با مجریان قانون نیز ترس دارند؛ این موضوع آن‌ها را در معرض خطر بیشتری برای تجربه خشونت قرار می‌دهد. آن‌ها معمولا تا زمانی که وضعیتی مرگ‌بار نشود، از پلیس برای مداخله درخواست نمی‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *