سفر سرپرست وزارت امور خارجه به بیروت|

باقری با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

8:18 - 14 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۴۶۱
باقری با سیدحسن نصرالله دیدار کرد
سرپرست وزارت امور خارجه که با هدف دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ارشد لبنان در مورد موضوع‌های مختلف، از جمله مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به بیروت سفر کرده، با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه با هدف گفت‌وگو در مورد مناسبات دوجانبه با مقام‌های لبنانی و همچنین رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه آخرین تحولات فلسطین عازم بیروت، پایتخت لبنان شد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در سفر خود به لبنان، با مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

باقری با وزیر خارجه لبنان دیدار کرد

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران که به لبنان سفر کرده، با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه در دولت موقت دیدار و رایزنی کرد.

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه در ابتدا با اشاره به جنگ غزه گفت: در مورد خطر‌های ناشی از ادامه جنگ غزه اتفاق نظر وجود دارد. 

بوحبیب گفت: ادامه جنگ غزه و جنایات مداوم علیه فلسطینی‌ها، شانس صلح در منطقه را تضعیف می‌کند.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه نیز در این دیدار درباره روابط دوجانبه میان ایران و لبنان، گفت: روابط نزدیک ایران و لبنان شاخص اصلی ثبات در منطقه است.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین گفت: با وزیر خارجه لبنان اتفاق نظر داشتیم که همه کشورهای منطقه باید یک حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین به ویژه در رفح داشته باشند.

علی باقری در ادامه خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره رفح شد.

دیدار باقری و رئیس پارلمان لبنان

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه دیدار با مقام‌های لبنانی با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی باقری با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در لبنان با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه به‌ویژه در دو جبهه نوار غزه و لبنان و راه‌حل‌های مطرح شده و احتمال‌های مطرح درباره روند رویدادها بررسی شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از رهبری معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران به‌خاطر حمایت و ایستادن همیشگی در کنار ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت تشکر کرد.

سیدحسن نصرالله در این دیدار همچنین شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و همراهان آن‌ها را بار دیگر تسلیت گفت.

باقری و سران گروه‌های فلسطینی دیدار کردند

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با گروه‌های فلسطینی، گفت: ایران به حمایت از مقاومت در فلسطین و منطقه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *