برگزاری نخستین نشست شورای ملی تامین مالی در وزارت اقتصاد

12:35 - 13 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۳۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
برگزاری نخستین نشست شورای ملی تامین مالی در وزارت اقتصاد
نخستین نشست شورای ملی تامین مالی با حضور اعضا و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - در نخستین نشست شورای ملی تامین مالی که عصر روز شنبه (۱۲ خرداد) برگزار شد، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی غضنفری رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی و سایر اعضا حضور داشتند.

در این نشست، دستورالعمل نحوه برگزاری و اداره جلسات شورا، پس از بحث و تبادل نظر اعضا به تصویب رسید.

دستور کار دیگر این نشست، «مروری بر تکالیف شورای ملی تامین مالی در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت» بود که مطرح شد.

«معرفی ظرفیت‌ها و نوآوری‌های قانون تامین مالی تولید و زیرساخت» نیز دستور کار دیگر این نشست بود.

به گزارش شادا، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت برای اجرا به دولت ابلاغ شده که از مواد آن، تشکیل «شورای ملی تامین مالی» است.

بر اساس این قانون، به منظور توسعه و ترویج الگو‌های تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از اعضای اصلی این شورا هستند و همچنین یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر در این جلسات حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *