گفت‌وگو|

آزاده فلسطینی: سوءرفتار رژیم صهیونیستی با اسیران به سطح بدترین شکنجه‌ها رسیده است

7:30 - 01 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۲۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آزاده فلسطینی: سوءرفتار رژیم صهیونیستی با اسیران به سطح بدترین شکنجه‌ها رسیده است
اسیر آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی ضمن تشریح وضعیت اسیران فلسطینی، گفت که وضعیت اسیران در بند پس از جنگ غزه به مراتب بدتر شده است.

اگرچه موضوع شکنجه و آزارواذیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی موضوع جدید و تازه‌ای نیست، اما جنایت‌های ضد بشری این رژیم در زندان‌های محل نگهداری اسیران فلسطینی درپی آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به شکل قابل توجهی تشدید شده است.

طی ۹ ماه گذشته گزارش‌های متعددی از نقض حقوق اولیه و بشری اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد.

به‌تازگی سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی افشاگرانه، وضعیت اسیران فلسطینی را در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی درپی آغاز جنگ علیه غزه تشریح کرد؛ کمیته امور اسرای فلسطینی نیز اعلام کرد که شماری از اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته‌اند؛ همچنین در روزهای اخیر گزارشی درباره وضعیت وخامت‌بار اسیران فلسطینی در زندان عوفر منتشر شد؛...

در عین حال، انتشار گزارش‌های جسته‌وگریخته و روایت‌گری‌های اسیران فلسطینی به‌ویژه زنان اسیر از شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی سبب جلب توجه بین‌المللی به این موضوع شده بود.

با وجود این، رخ ندادن هر گونه اقدامی برای توقف این روند به گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی و تشدید جنایت‌های ضد بشری علیه اسیران فلسطینی منجر شده است.

در همین رابطه شیخ سعید خالد قاسم، رئیس هیئت اسلامی فلسطین در لبنان و اسیر آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان ضمن تشریح وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، گفت: انواع شکنجه و سوءرفتار را در زمان اسارت شاهد بودیم.

شیخ قاسم با بیان اینکه پس از طوفان‌الاقصی و درپی تشکیل کابینه تندروی رژیم صهیونیستی شاهد کشتار اسیران هستیم، اظهار کرد: همچنین شاهد این هستیم که صهیونیست‌ها پس از عملیات مقاومتی از جمله با خودرو و سلاح سرد، فلسطینی‌ها را هدف قرار داده و سپس آن‌ها را رها می‌کنند تا پس از خونریزی جان خود را از دست بدهند.

رئیس هیئت اسلامی فلسطین، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هیچ‌یک از حقوقی انسانی مدنی را رعایت نمی‌کند بلکه اقدام به قتل، آتش کشیدن فرد و هتک حرمت به زنان و کودکان می‌کند.

این عالم فلسطینی با اشاره به اینکه جنایت علیه اسیران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی اکنون وارد ابعاد جدی و جدیدی شده است، بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که خانواده‌های مبارزان فلسطینی به‌طور عمدی هدف قرار می‌گیرند.

به گفته وی، امروز سوءرفتار عظیمی با اسیران فلسطینی می‌شود؛ سوءرفتارهایی که بدترین نوع رفتار‌ها و شکنجه‌ها در جهان را شامل می‌شود.

آزاده فلسطینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها شب‎وروز برای اسیران فلسطینی محدودیت قرار داده و آن‌ها را از غذا خوردن باز می‌دارند، اضافه کرد: اسیران فلسطینی در زمستان در سرما قرار دارند و در تابستان در گرما نگهداری می‌شوند؛ همچنین مورد تعرض قرار می‌گیرند.

رئیس هیئت اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از ارائه دارو و درمان به اسیران خودداری می‌کند تا بر اثر این روند جان خود را از دست بدهند، گفت: این رژیم با زنان فلسطینی اسیر هم با هتک حرمت رفتار می‌کند؛ اکنون اسیران فلسطینی با انواع شکنجه روبرو هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *