حمله پلیس آمریکا با شوکر به یک شهروند سیاه‌پوست

13:10 - 12 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۱۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله پلیس آمریکا با شوکر به یک شهروند سیاه‌پوست
ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که نوجوانی سیاه‌پوست در آمریکا تازه‌ترین قربانی خشونت و نژادپرستی سیستماتیک پلیس این کشور شده است.

خبرگزاری میزان - خشونت پلیس آمریکا در دهه‌های گذشته یکی از چالش‌های اصلی در این کشور است و سیاه‌پوستان به‌طور ویژه همواره از قربانیان اصلی این خشونت بوده‌اند.

در ماه‌های گذشته نیز گزارش‌های متعددی درباره خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان منتشر شده است.

به‎تازگی خبری به‌همراه یک ویدیو منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس آمریکا مانند بسیاری از موارد دیگر از زور بیش از حد علیه سیاه‌پوستان استفاده کرده است. 

مقام‌های پلیس شهر لیکلند در ایالت فلوریدا در حال بررسی حادثه‌ای هستند که در آن افسران پلیس یک نوجوان سیاه‌پوست را با مشت مورد ضرب‌وشتم قرار داده و از دستگاه شوکر استفاده کردند. 

افسران مدعی شدند که این نوجوان به محوطه یک مجتمع آپارتمانی تجاوز و به دستور پلیس برای ترک محل بی‌اعتنایی کرده بود. 

پلیس لیکلند پسر نوجوان ۱۶ ساله را به تجاوز به حریم خصوصی و ۲ مورد جرم در مورد مقاومت در برابر افسران پلیس متهم کرده است.

براساس گزارش‌ها، این حادثه در ۲۶ می (۶ خرداد) رخ داد، اما ویدیوی آن چند ساعت قبل منتشر شد.

در این ویدیو دیده می‌شود که ۲ افسر پلیس نوجوان سیاه‌پوست را با مشت به سر و صورت او مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند. همچنین دیده می‌شود که آن‌ها این پسر ۱۶ ساله را از مو گرفته و به سمت خود می‌کشانند. آن‌ها در ادامه با اسلحه شوکر به سمت او شلیک کرده و او را بر روی زمین می‌اندازند.

 

 

افسران پلیس مدعی شدند که نوجوان ۱۶ ساله در ابتدا به سمت آن‌ها حمله کرده بود.

این در حالی است که مادر این پسر به رسانه‌های آمریکا گفت که پسر او و دوستانش براساس درخواست پلیس در حال ترک محل بودند. ملک را ترک می‌کنند. 

به گفته او، پیش از درگیری فیزیکی، مشاجره لفظی میان افسران پلیس و این نوجوان رخ داده بود. گفته می‌شود که این مشاجره از سوی ۲ افسری که در ویدیو دیده می‌شوند، آغاز شده بود.

پلیس لیکلند، گفت که فیلم ضیط شده این حادثه با دوربین نصب شده بر روی لباس افسران پلیس در حال حاضر در دسترس عموم نیست.

براساس گزارش‌ها، این نوجوان به بیمارستان محلی و سپس به مرکز ارزیابی نوجوانان منتقل شد.

نرخ بالای خشونت علیه سیاه‌پوستان از سوی پلیس آمریکا، خبر جدید یا اتفاق تازه‌ای نیست؛ سیاه‌پوستان از حدود ۴ قرن پیش، دورانی که به‌عنوان برده به این کشور آورده شدند تاکنون، همواره هدف سنت مرگ‌بار نژادپرستی افسران اجرای قانون بوده و هستند.

براساس تجزیه و تحلیل داده‌ها از سوی آسوشیتدپرس، رویارویی‌های مرگ‌بار میان پلیس آمریکا و شهروندان تقریبا در همه مناطق اتفاق افتاده است. این رویارویی‌ها در شهر‌های بزرگ، حومه و روستایی آمریکا، ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، رستوران‌ها، مراکز امدادی و خانه‌ها رخ داده است. 

در بسیاری از موارد، آنچه به استفاده پلیس از تاکتیک‌های مرگ‌آور منجر می‌شود، نامشخص است. در بیش از ۱۰۰ مورد، پلیس یا جزئیات کلیدی از حادثه‌ها را پنهان می‌کند یا وضوح فیلم ضبط شده از سوی دوربین نصب شده بر روی لباس افسران پلیس برای کمک به کشف واقعیت مناسب نیست. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *