وزیر خارجه عربستان: جهت فراهم کردن تمامی تسهیلات لازم برای حجاج ایرانی همه تلاش خود را به‌کار می‌بندیم

18:47 - 11 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۱۰۰
وزیر خارجه عربستان: جهت فراهم کردن تمامی تسهیلات لازم برای حجاج ایرانی همه تلاش خود را به‌کار می‌بندیم
وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم همه تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی فراهم کنیم.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، از پیام‌های تسلی‌بخش مقام‌های عالی عربستان به‌ویژه تماس تلفنی ولیعهد این کشور با مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری و حضور دو هیئت عالی رتبه از عربستان در آیین بزرگداشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید تشکر کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با قدردانی از اقدام‌های عربستان در ارائه تسهیلات به حجاج ایرانی در مکه و مدینه و تشکر از همکاری خوب و سازنده وزارت حج عربستان با سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با عربستان برای برگزاری هرچه موفق‌تر مناسک حج امسال تاکید کرد و لزوم استمرار همکاری‌های خوب کنسولی میان دو کشور را یادآور شد.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌ویژه در رفح، گفت: طی روز‌های اخیر شاهد حوادث تلخ و فاجعه‌باری علیه آوارگان فلسطینی در منطقه رفح بودیم که طی آن ده‌ها زن و کودک بی‌گناه، بی‌دفاع و مظلوم به شهادت رسیدند. 

باقری در ادامه تاکید کرد: این حمله‌های وحشیانه برگ ننگین دیگری بر پرونده قطور جنایت‌های رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی افزود و رژیم اشغالگر قدس در تمامی عرصه‌های بین‌المللی از جمله عرصه سیاسی، حقوقی بین‌المللی و دیپلماسی عمومی دچار شکست‌های بی‌سابقه‌ای شده است و در عین حال تلاش می‌کند تا از طریق جنایت در رفح آن را جبران کند.

سرپرست وزارت امور خارجه اظهار کرد: امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه و به‌طور خاص در رفح، وظیفه دینی و اسلامی همه ما است و لازم است کشور‌های اسلامی و منطقه با همکاری یکدیگر به اقدام‌های عملی در این باره بپردازند.

فیصل بن فرحان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال تاکید کرد: تلاش می‌کنیم همه تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی فراهم کنیم.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به حوادث تلخ در غزه و منطقه رفح، بیان کرد: اسرائیل برای اقدام‌های جنایت‌بارش هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد.

طرفین در پایان گفت‌وگو بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور تاکید کردند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *