مراسم تحلیف ۱۰ نفر از داوران حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد

11:25 - 11 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۰۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم تحلیف ۱۰ نفر از داوران حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد
۱۰ نفر از داوران حرفه‌ای استان زنجان در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان و با اتیان سوگند رسما کار خود را آغاز کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان زنجان در مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای استان که با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در امور شورای حل اختلاف و در سالن کنفرانس دادگستری این استان برگزار شد، اظهار کرد: داشتن اخلاص در کار‌ها و تلاش برای جلب رضایت خداوند متعال در همه امور به ویژه در امر داوری از مولفه‌های مهم برای افراد است.  

وی انجام وظیفه بدون حب و بغض را برای جلب رضایت خداوند متعال، بسیار مهم برشمرد و خواستار اهتمام بیشتر داوران بر این موضوع شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه هدف از تشکیل نهاد‌های شبه قضایی در قوه قضاییه تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و پرونده‌هاست، عنوان کرد: تلاش تشکیلات قضایی بر این است که امورات و اختلافات مردم بدوا در دادگاه مطرح نشود، بلکه در نهاد‌های شبه قضایی رسیدگی شوند و نهاد داوران یکی از این نهاد‌های شبه قضایی است.

وی با اشاره به اینکه کار شما داوران کمک به دستگاه قضایی برای اجرای عدالت است، خاطر نشان کرد: انجام وظیفه صحیح آن هم با صبر و حوصله لازمه کار شما است و نباید در مراجعه افراد که دارای شرایط روحی خاص هستند پرخاشگری صورت گیرد.

در پایان این مراسم ۱۰ نفر از داوران حرفه‌ای استان زنجان با انجام مراسم تحلیف و اتیان سوگند رسما کار خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورای حل اختلاف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *