کاهش مزاحمتهای تلفنی و ضرب و شتم ماموران اورژانس با ورود جدی دستگاه قضا
محمد اسماعیل توکلی در گفتوگو با میزان درباره میزان ایجاد مزاحمتهای تلفنی برای سامانه ۱۱۵ گفت: روزانه ۷۰۰ مزاحمت تلفنی در استان تهران برای سامانه ۱۱۵ ایجاد میشود و متاسفانه بخش عمدهای از مزاحمتهایی که برای اورژانس ایجاد میشود هتاکی است، افرادی با سامانه ۱۱۵ تماس میگیرند و به پرستار ما که پاسخگوی تماسها است بیاحترامی میکنند. خدا را شکر قوه قضاییه و دادستانی استان تهران در این مورد ورود جدی داشتند و به ما کمک کردند، در حال حاضر ۱۸ پرونده به طور جدی در این مورد در حال پیگیری است، این پروندهها در کنار مزاحمت هتاکی نیز داشتند. شماره تماسهای تمام این افراد مسدود شده و ۲ پرونده به نتیجه رسیده است.
وی ضمن اشاره به اینکه تعداد زیادی از افرادی که برای اورژانس تهران مزاحمت ایجاد کرده بودند با مشاهده ورود دستگاه قضا به این موضوع از ما درخواست رضایت کردند، ادامه داد: برای جلوگیری از اینکه عدهای مانع ارائه خدمت ما شوند قطعا تمام مزاحمتها را پیگیری قضایی میکنیم و از مراجع قضایی برای رسیدگی به این امور سپاسگذاریم چراکه این موارد کاهش چشمگیری داشته و حدود ۵۰ درصد کمتر شده است.
رئیس اورژانس استان تهران همچنین درباره ورود قوه قضاییه به مسئله ضرب و شتم ماموران اورژانس که بر بالین بیمار حاضر میشوند نیز بیان کرد: قوه قضاییه به این مورد نیز ورود جدی داشته است. خدا را شکر ضرب و شتم همکاران ما در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۳ کاهش بسیاری پیدا کرده است.
توکلی توضیح داد:۴ پرونده قضایی بسیار جدی در این مورد داشتیم و متهمان این پرونده با مراجعه از ما درخواست رضایت کردند، شاید همکار ما که دچار آسیب دیدگی شده رضایت داده باشد، اما ما از لحاظ سازمانی کوتاه نمیآییم و پیگیری قضایی را ادامه میدهیم چراکه به ساحت جامعه سلامت در انظار بیاحترامی شده است و مسیر پیگیری این پروندهها ادامه دارد.
انتهای پیام/