حجت الاسلام والمسلمین حمیدی: اجازه نخواهیم داد به علت مسائل حقوقی و قضایی چرخ تولید متوقف شود

21:19 - 09 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۸۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی: اجازه نخواهیم داد به علت مسائل حقوقی و قضایی چرخ تولید متوقف شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید مسئولان ارشد قضایی استان کرمان از صنایع و گمرک سیرجان دستگاه قضایی با بیان اینکه استان کرمان از فعالان بخش اقتصادی و تولید کنندگان حمایت حقوقی و قضایی خواهد کرد گفت: اجازه نخواهیم داد به علت مسائل حقوقی و قضایی چرخ تولید متوقف شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اظهار کرد: بازدید‌های مسئولان قضایی از واحد‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال، منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی است.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد از ظرفیت‌هایی که در قوه قضاییه وجود دارد در جهت حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کنیم در سفر دو روزه مسئولان قضایی استان به سیرجان در اولین برنامه کاری بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سیرجان که جزء قدیمی‌ترین مناطق اقتصادی کشور با ۳۳ سال قدمت داشتیم.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد:منطقه ویژه سیرجان در این مدت به بالندگی رسیده و ظرفیت‌های خوبی را در استان و به ویژه در شهرستان سیرجان بوجود آورده است.

وی ادامه داد:با توجه به اهمیتی که شهرستان سیرجان دارد و در مسیر ترانزیتی قرار دارد ظرفیت گمرک هم یکی از ظرفیت‌های خوبی است که در شهرستان بوجود آمده است.

وی بیان کرد:از انبار‌های اموال تملیکی در منطقه ویژه بازدیدی داشتیم و مخصوصاً انبار‌هایی که متعلق به سازمان اموال تملیکی است که بخشی از کالا‌هایی که به عنوان کالای رسوبی هستند و در اختیار سازمان قرار می‌گیرد که باید زودتر تعیین تکلیف شود.

وی نظم و انضباط کاری در انبار‌هایی که متعلق به گمرک و سازمان اموال تملیکی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: البته یکی دو مشکل وجود داشت که به مسئولان مربوطه تذکر داده شد.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید تمام کالا‌هایی که به عنوان یک کالای متروکه در اختیار سازمان تملیکی قرار می‌گیرد از همه انبار‌ها جمع آوری شود و به شکل متمرکز در یک انبار قرار گیرد که امکان نظارت و پیگیری کردن کالا‌ها وجود داشته باشد و در اسرع وقت این کالا‌ها تعیین تکلیف شود هم در مراجع قضایی یا سازمان تعزیرات حکومتی و آن سازمان‌هایی که نظارت بر این انبار‌ها دارند بهتر می‌توانند این نظارت‌ها را انجام دهند.

وی افزود:کالای متروکه‌ای که یک مدت زمان زیادی از آن گذشته باشد تقریباً در این گمرک مشاهده نکردیم و کار‌ها به روال عادی درحال پیگیری است. 

وی گفت: بازدید دوم مسئولان قضایی از ظرفیت‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بود که لوازم خانگی از قبیل یخچال فریزر، تلویزیون در این منطقه تولید می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:درهمین صنایع تولیدی و دو واحدی که بنده بازدید کردم و در بحث تولید لوازم خانگی فعالیت داشتند حدود ۲۰ درصد نیاز کشور را در بحث یخچال و یخچال فریزر و تلویزیون تامین می‌کند این‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در دیار کریمان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد:بازدید مسئولان از واحد‌های تولیدی و گفت‌وگوی چهره به چهره با صاحبان صنعت در تصمیم گیری‌ها و اتخاذ تدابیر از سوی مدیران بسیار موثر و ارزشمند خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان از فعالان بخش اقتصادی و تولید کنندگان حمایت حقوقی و قضایی خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد به علت مسائل حقوقی و قضایی چرخ تولید متوقف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:باعث خرسندی است در این شرایط تحریمی که در کشور وجود دارد به همت مهندسین و کارگران عزیز ایرانی چرخ تولید به خوبی می‌چرخد و هزاران اشتغال مستقیم در سیرجان بوجود آمده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *