باقری: فعالیت‌های هسته‌ای زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد

11:13 - 09 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۷۶۷
باقری: فعالیت‌های هسته‌ای زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد
سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه سیاست خارجی فعال در عرصه بین‌المللی ادامه دارد، از تداوم تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا خبر داد.

خبرگزاری میزان – علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست هیئت دولت توضیحاتی را درباره موضوع‌های مختلف در حوزه سیاست خارجی ارائه و تاکید کرد که سیاست خارجی فعال در عرصه بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

وی درباره روند تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا، اظهار کرد: تبادل پیام‌ها مانند گذشته ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در این مسئله صورت نگرفته است.

به گفته سرپرست وزارت امور خارجه، تاکید رئیس‌جمهور بر فعال بودن سیاست خارجی و محوریت سیاست همسایگی و تعامل جدی با همسایگان در عرصه‌های مختلف بود.

باقری همچنین تصریح کرد: فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت مذاکرات درباره آزادسازی ارز‌های بلوکه شده ایران، اعلام کرد که این مذاکرات در جریان است.

موضوع محورهای رایزنی باقری و وزیر خارجه عمان در سفر اخیر بدر بن حمد البوسعیدی به ایران دیگر پرسش مطرح شده بود؛ وی در این باره گفت: ما درباره موضوع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تلاش برای جلوگیری از نسل‌کشی از سوی صهیونیست‌ها صحبت کردیم؛ ضمن اینکه درباره موضوع‌های دیگر بین‌المللی هم رایزنی کردیم.

باقری همچنین درباره سفر بن سلمان، ولیعهد عربستان به ایران، اظهار کرد: بحث سفر بن سلمان به ایران قبلا هم مطرح شده بود و این موضوع مربوط به دعوت متقابل طرفین از یکدیگر برای سفر به ایران و عربستان بوده است، اما زمان این سفر قطعی نشده است.

وی تاکید کرد: مذاکرات درباره زمان انجام سفر بین دو طرف در جریان است، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *