رئیس دیوان عالی کشور: امیدوارم در انتخابات مردم بتوانند یک جایگزین مناسب در جهت خدمت به ملت انتخاب کنند

9:08 - 09 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۷۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دیوان عالی کشور: امیدوارم در انتخابات مردم بتوانند یک جایگزین مناسب در جهت خدمت به ملت انتخاب کنند
رئیس دیوان‌عالی کشور در جلسه هیئت عمومی گفت: امروز جهاد فی سبیل‌الله یکی از مهمترین و اساسی‌ترین راه‌های رسیدن به کمال است، جهاد فقط حضور در جبهه جنگ نظامی نیست بلکه انسان با مال، تبلیغ و با نگه داشتن خودش از گناه و معصیت می‌تواند در راه کمال گام بردارد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی که با حضور قضات عالی رتبه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: کسی که از خداوند بهشت درخواست می‌کند، اما در راه رسیدن به بهشت بر سختی‌ها و مشکلات شکیبایی ندارد، سعادتمند نخواهد شد.

وی در تشریح این مطلب تصریح کرد: رسیدن به هر کمالی مستلزم تحمل سختی‌ها و مشکلات متناسب با آن هدف است که عالیترین آن را امام رضا (ع) رسیدن به بهشت و زندگی جاودانه در جوار انبیا و اولیا دانسته است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: امروز جهاد فی سبیل الله یکی از مهمترین و اساسی‌ترین راه‌های رسیدن به کمال است، جهاد فقط حضور در جبهه جنگ نظامی نیست بلکه انسان با مال، تبلیغ و با نگه داشتن خودش از گناه و معصیت می‌تواند در راه کمال گام بردارد و ان شاءالله توفیق الهی در این زمینه شامل حال ما شود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و مردم بزرگوار ایران در راه نگه داشتن ارزش‌های معنوی و دستاورد‌های انقلاب، در برابر شدائد و سختی‌ها صبور بوده، جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب سختی‌های اجتماعی و سیاسی فراوانی را پیش روی خود داشت که از دست دادن رئیس جمهور شهید و همراهانش نیز یکی از این مصائب بزرگ است، اما رسیدن به نقطه مطلوب سختی‌هایی دارد که مستلزم تحمل، شکیبایی و تسلیم بودن در برابر مشیت امر الهی است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراهش، گفت: آیت‌الله رئیسی خستگی ناپذیر بود و در سفر‌های استانی وقتی برای استراحت نداشت و در دولت نیز با همه مشکلات و انتقاداتی که علیه ایشان مطرح می‌شد با سعه صدر تحمل می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی انسانی خدوم بود که خود را متعهد به تبعیت محض از، ولی فقیه می‌دانست و در برابر منویات و اوامر مقام معظم رهبری دغدغه اساسی داشت و به صورت جدی پیگیر مسائل بود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال زمینه را فراهم کند و در انتخابات پیش رو ملت عزیز ما بتوانند یک جایگزین مناسب در جهت خدمت و آسایش مردم انتخاب کنند که در بالا بردن پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی تلاش کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *