بازشماری آرای نواب رئیس مجلس؛ تغییری در ترکیب و نتیجه انتخابات ایجاد نشد

15:11 - 08 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۶۴۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
بازشماری آرای نواب رئیس مجلس؛ تغییری در ترکیب و نتیجه انتخابات ایجاد نشد
جلسه بازشماری آرای نواب رئیس مجلس، با حضور کاندیدای معترض، نماینده مرکز حراست و نماینده اداره‌ کل هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد که هیچ‌گونه تناقضی در ترکیب و نتیجه انتخابات وجود نداشت.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، بنابر اعلام روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با عنایت به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ و اعتراض یکی از کاندیدا‌های نایب رئیسی، به نتیجه شمارش آرای، جلسه بازشماری با حضور کاندیدای معترض، نماینده مرکز حراست و نماینده اداره‌کل هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد که نتایج جلسه بازشماری آرای نامزد‌های نایب رئیسی برای اجلاسیه اول مجلس دوازدهم به این شرح است:

حمیدرضا حاجی‌بابایی
شمارش اولیه:۱۷۵
بازشماری: ۱۵۴

علی نیکزاد ثمرین
شمارش اولیه: ۱۶۹
بازشماری: ۱۴۲

عبدالرضا مصری
شمارش اولیه: ۱۱۵
بازشماری: ۹۶

حسینعلی حاجی دلیگانی
شمارش اولیه: ۹۶
بازشماری: ۹۰

حمید رسایی
شمارش اولیه: ۳۵
بازشماری: ۳۶

موسی غضنفرآبادی
شمارش اولیه: ۱۶
بازشماری: ۱۴

آرای باطله
شمارش اولیه: ۲
بازشماری: ۲
 
براین اساس صورت جلسه بازشماری آرای اعلام می‌شود:

۱- درفرایند چاپ تعرفه رای، توزیع تعرفه‌ها و ثبت امضا نمایندگان و جمع‌آوری آرای که توسط سیستم اداری مجلس انجام شد، هیچگونه تناقضی وجود نداشته است.

۲- در شمارش آرای که توسط ۴ نفر از نمایندگان انجام شده است اشتباه رخ داده و مغایرت ذکرشده در جدول فوق ایجاد شده است، اما باوجود اشتباه انجام شده در شمارش اولیه، در بازشماری نتیجه انتخابات نواب رئیس (نایب رئیس اول و دوم) هیچ‌گونه تغییری نداشته و آقایان حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد ثمرین به ترتیب نایب رئیس اول و دوم هستند.

لازم به‌ذکر است پس از ملاحظه این میزان مغایرت، با دستور رئیس مجلس بازشماری سایر آرای اعضای هیئت رییسه در دستور کار قرار گرفت که با بازشماری انجام شده درحضور تعدادی از نمایندگان، هیچ‌گونه تغییری در آرای کاندیدا‌های ریاست مشاهده نشد و تعداد آرای نامزد‌های ریاست، همان تعداد اعلام شده توسط رئیس سنی مجلس است. همچنین بازشماری آرای دبیران و ناظران هیئت رئیسه در حال انجام است که در صورت هرگونه تغییر در نتایج، اطلاع رسانی رسمی از سوی اداره کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/



محمد بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
0
خوشحال شدم به دکتر حاج بابایی ودکتر نیکزاد ایمان دارم که پیگیر همسان سازی خاهند بود و مارا خوشحال خاهند کرد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *