گفت‌وگو|

معاون بهداشت وزارت بهداشت: شیب منفی تولد ۵۰ درصد کاهش داشته است

8:47 - 10 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۱۵
معاون بهداشت وزارت بهداشت: شیب منفی تولد ۵۰ درصد کاهش داشته است
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه اعتقاد این شهید رئیسی به اهمیت خانواده موجب شد تا بخش عمده‌ای از قانون جوانی جمیعت اجرا شود گفت: شیب کاهش تولد بیش از ۵۰ درصد کمتر شده است.

 حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با میزان گفت: اصرار و اعتقاد شهید رئیسی به اهمیت خانواده و تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این مورد موجب شد تا بخش عمده‌ای از قانون جوانی جمیعت اجرا شود.

وی ضمن اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید وزارتخانه‌های مختلف را در اجرای این قانون درگیر کرد، ادامه داد: از آنجایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیش از ۶۰ درصد از مواد این قانون به نوعی نقش دارد، وزیر بهداشت طی کمتر از ۲ سال ۲۲ قرارگاه به صورت ماهانه تشکیل داد که علاوه بر وزیر بهداشت، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این جلسه‌ها حضور داشتند و این تلاش‌ها موجب شد تا بسیاری از مواد قانون جوانی جمعیت که به وزارت بهداشت مربوط می‌شد، عملیاتی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعدادی از مواد این قانون مربوط به اقدام‌های آموزشی است و تغییر منابع آموزشی کار ساده‌ای نیست و زمان‌بر است، افزود: مواردی در قانون جوانی جمعیت که قابلیت اجرا داشت نظیر آموزش به‌ورزان، درگیر کردن ماماها، احداث و تجهیز مراکز درمان ناباروری و.. انجام شد و شاهد آثار مثبتش نیز هستیم و شرایط در حال بهبود است.

فرشیدی بیان کرد: میزان تولد در سال‌های در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ روند کاهشی داشته است، در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به ۱۴۰۱ کاهشی بوده، اما با تلاش‌های صورت گرفته در دولت شهید رئیسی شیب این کاهش کمتر شده است. در حالی که در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۴۰ هزار تولد کمتر داشتیم، در سال ۱۴۰۲، ۱۷ هزار تولد کمتر داشتیم و شیب کاهش تولد بیش از ۵۰ درصد کمتر شده است.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *