مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

دیدار رئیس قوه قضاییه با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق / برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه / حضور رئیس قوه قضاییه در افتتاحیه مجلس دوازدهم

17:30 - 11 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دیدار رئیس قوه قضاییه با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق / برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه / حضور رئیس قوه قضاییه در افتتاحیه مجلس دوازدهم
دیدار رئیس قوه قضاییه با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، نشست رئیس قوه قضاییه با جمعی از خیّرین حوزه کمک به خانواده زندانیان، برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه و حضور رئیس قوه قضاییه در افتتاحیه مجلس دوازدهم، از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

خبرگزاری میزان - دیدار رئیس قوه قضاییه با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه، نشست رئیس قوه قضاییه با جمعی از خیّرین حوزه کمک به خانواده زندانیان، حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم، نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده‌ها، سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین، توضیحات دادستان کرمانشاه درباره تخریب بیمارستان مسیح، کشف ۱۷۹ قطعه سکه طلا و اقلام فرهنگی مربوط به دوره سلوکیان در آذربایجان‌غربی و صدور حکم بدوی پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری در ارومیه، مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

دیدار رئیس قوه قضاییه با رئیس شورای عالی قضایی عراق

اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه (۵ خرداد ۱۴۰۳) با «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق که به همراه سایر مقامات عالی عراقی به ایران سفر کرده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق گفت: امیدواریم بتوانیم مسائل حقوقی و قضایی میان دو کشور ایران و عراق را به نحو احسن پیگیری و عملیاتی کنیم.

برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه

اخبار هفته

مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، به‌طور مشترک از سوی هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و با حضور اعضای هیئت دولت، مدیران ارشد اجرایی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد دستگاه قضا و سایر مقامات لشگری و کشوری یکشنبه ششم خردادماه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

نشست رئیس قوه قضاییه با جمعی از خیّرین حوزه کمک به خانواده زندانیان

اخبار هفته

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، به مناسبت ۵ خرداد «روز ملی حمایت از خانواده زندانیان» طی سخنانی در نشست با جمعی از خیّرین حوزه کمک به خانواده زندانیان، ضمن تبیین و تشریح عوامل دخیل در بازاجتماعی شدن زندانیان، گفت: باید بستر‌های بازگشت زندانیان به آغوش جامعه را فراهم آوریم و در این مسیر، وظیفه و مسئولیت اصلی بر عهده ما در دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضاییه در این نشست به پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها دستور داد سازوکار و بسته مطالعاتی-پژوهشی جامعی را در باب علل و عوامل زندان رفتن افراد و راهکار‌های بازاجتماعی شدن و اصلاح زندانیان تدوین کنند.

حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم

اخبار هفته

نخستین جلسه رسمی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه هفتم خردادماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری شروع به کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و حجت‌الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه در این مراسم حضور پیدا کردند.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

اخبار هفته

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری سه‌شنبه (۸ خردادماه) به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

جهانگیر در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره موضوعاتی مانند صدور حکم قطعی وزیر سابق و جزئیات پرونده وی، تدابیر قوه قضاییه برای برگزاری انتخابات، صدور اعلان قرمز برای «یاسین رامین»، اقدامات دستگاه قضا برای مقابله با کوه‌خواری، آخرین تحولات درباره موضوع ثبت رسمی معاملات، آخرین پرونده وضعیت شرکت لاکسون، رفع مشکل شهادت دروغ با استفاده از سامانه ثبت اطلاعات شهود و مطلعین و آخرین وضعیت پرونده فساد فوتبال رفسنجان توضیح داد.

هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده‌ها

دیدار رئیس قوه قضاییه با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق / برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه / حضور رئیس قوه قضاییه در افتتاحیه مجلس دوازدهم

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با هشدار به شبکه بانکی کشور در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده‌های بانکی، از برخورد با مدیران عامل بانک‌های متخلف در صورت تخطی از بخش‌نامه‌های بانک مرکزی پیرامون سود سپرده بانکی خبر داد.

سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین

اخبار هفته

سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، سه‌شنبه (۸ خرداد ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین «دهقانی» در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

قاضی دهقانی با بیان اینکه اهداف پلیس بین‌الملل ایجاد امنیت عمومی در دنیا، مبارزه با تروریسم و تحت تعقیب قرار دادن مجرمین و استرداد آن‌ها است، خطاب به کشور‌های میزبان متهمان پرونده سرکردگان گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد که هرگونه صدور اوراق شناسایی یا تسهیل روادید برای متهمان این پرونده خلاف قوانین پلیس بین‌الملل است.

توضیحات دادستان کرمانشاه درباره تخریب بیمارستان مسیح

اخبار هفته

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در رابطه با حواشی ایجاد شده در مورد تخریب بیمارستان مسیح گفت: دیوان عدالت اداری به دلیل اینکه این بیمارستان ملک شخصی بوده، مجوز تخریب و ساخت‌و‌ساز صادر کرده است.

حمیدرضا کریمی در این باره اظهار کرد: این بنا به صورت متروکه رها و محل تجمع معتاد‌ها شده بود، حتی قسمتی از اموال آن به سرقت رفته و دو مرتبه آتش‌سوزی در این محل صورت گرفته بود.

کشف ۱۷۹ قطعه سکه طلا و اقلام فرهنگی مربوط به دوره سلوکیان در آذربایجان‌غربی

دیدار رئیس قوه قضاییه با رئیس شورای‌عالی قضایی عراق / برگزاری مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه / حضور رئیس قوه قضاییه در افتتاحیه مجلس دوازدهم

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از کشف ۱۷۹ قطعه سکه طلا و مسی ارزشمند تاریخی و اقلام فرهنگی مربوط به ۲ هزار سال پیش توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری در یکی از شهرستان‌های استان خبر داد.

صدور حکم بدوی پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری در ارومیه

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم بدوی پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری حواله‌های غیرواقعی خودرویی با ۹۵ نفر شاکی در ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی در رابطه با این پرونده گفت: خانمی با سوءاستفاده از نمایندگی ایران خودرو پدرش و کمک و معاونت در جرم پدرش اقدام به فروش حواله‌های غیرواقعی تحویل خودرو به شاکیان کرده و با سوءاستفاده از شرایط مبالغ قابل توجهی از شکات دریافت کرده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اضافه کرد: دادگاه در این مرحله از رسیدگی پس از ختم رسیدگی اقدام به صدور حکم بدوی کرد و طی آن متهم به حبس جزای نقدی و رد مال در حق شکات و صاحب نمایندگی نیز از باب معاونت به حبس محکوم شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *