وزارت امور خارجه سیاه‌پوش شد

14:36 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۳۳۳
وزارت امور خارجه سیاه‌پوش شد
محوطه وزارت امور خارجه درپی شهادت رئیس دستگاه دیپلماسی سیاه‌پوش شد.

خبرگزاری میزان - در پی تایید خبر شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در جریان سانحه بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور  و هیئت همراه، محوطه این وزارتخانه سیاه‌پوش شد.

 

وزارت امور خارجه سیاه‌پوش شد

امیرعبداللهیان، متولد اردیبهشت ۱۳۴۳ و دانش آموخته روابط بین‌الملل بود که در دولت سیزدهم سمت وزیر امور خارجه ایران را برعهده داشت؛ در کارنامه امیرعبداللهیان خدمت در سمت‌های دیگری از جمله دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، معاونت وزیر امور خارجه و سفیر ایران در عمان نیز وجود دارد.

وزارت امور خارجه درپی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در سه سال اخیر در کسوت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نقشی تاریخی، اثرگذار و ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی کشورمان داشته‌اند؛ اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران در نظام بین‌الملل، تقویت همگرایی و تحکیم پیوند‌های دوستی و مودت میان کشور‌ها و ملت‌های منطقه و نیز شکل‌گیری مناسباتی سازنده در نظام بین‌المللی و حمایت از استقرار عدالت در سطح منطقه و جهان، بخشی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این دو شهید گرانقدر است.

 

وزارت امور خارجه سیاه‌پوش شد

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بی‌شک شهادت این خدمت‌گزاران برجسته کشور، خللی در عزم دستگاه دیپلماسی در تامین منافع ملی و نقش‌آفرینی موثر و سازنده جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد.

در پی شهادت وزیر امور خارجه، با تصویب هیئت دولت، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *