معاون اجرایی رئیس جمهور: با یکی از سرنشینان و کادر پرواز بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور ارتباط برقرار شده است/ میزان سختی حادثه بالا نبوده است/ محل حادثه تا شعاع دو کیلومتری توسط وزارت ارتباطات مشخص شده است

21:34 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۱۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون اجرایی رئیس جمهور: با یکی از سرنشینان و کادر پرواز بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور ارتباط برقرار شده است/ میزان سختی حادثه بالا نبوده است/ محل حادثه تا شعاع دو کیلومتری توسط وزارت ارتباطات مشخص شده است
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با یکی از سرنشینان و کادر پرواز بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور ارتباط برقرار شده است و این نشان می‌دهد که میزان سختی حادثه بالا نبوده است.

خبرگزاری میزان -  معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از ساعت ۸ صبح امروز، آقای رئیس جمهور برای افتتاح سد قلعه قیز در استان آذربایجان شرقی حضور داشتند و با توجه به مهمانان خارجی و حضور رئیس جمهور آذربایجان، برنامه ها تا حدود ساعت یک به طول انجامید.

وی افزود: حوالی ساعت یک برای افتتاح دو پروژه نفتی عازم تبریز می شوند که در پرواز ایشان علاوه بر تیم حفاظت، امنیت پرواز، کادر فنی و کاپیتان پرواز، وزیر محترم خارجه، امام جمعه محترم استان و استاندار محترم هم حضور داشتند.

منصوری ادامه داد: سه پرواز از محل سد بلند می شود تا به سمت تبریز عزیمت کنند که نیم ساعت بعد از طی مسیر و حدود حوالی ساعت ۱:۳۰ ارتباط بالگرد که آقای رئیس جمهور در آن مستقر بودند با دو بالگرد دیگر قطع می شود، در همان لحظه این دو بالگرد منطقه را بازدید می کنند و تقریبا یک ربع تا بیست دقیقه عملیات جستجو را مستقیم ادامه می دهند منتها با توجه به شرایط خاص و افزایش مه مجبور به فرود اضطراری در آن منطقه می شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از نکات امیدوارکننده این بوده که هم با یکی از سرنشینان بالگرد و هم با عزیزان کادر پرواز ارتباط برقرار شده و این نشان می دهد که میزان سختی حادثه خیلی بالا نبوده است چراکه دو تن از عزیزانی که داخل بالگرد بودند در چند نوبت با عزیزان ما ارتباط برقرار کرده اند.

وی افزود: بلافاصله بعد از این اتفاق، عزیزان در منطقه مستقر شدند. همه مجموعه های امدادی اعم از هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، عزیزان در ارتش و داوطلبین مردمی در منطقه حاضر شدند و یک اتاق کنترل و مدیریت و فرماندهی شکل گرفته و تقسیم کار صورت گرفته است.

منصوری افزود: نکته امیدوارکننده دیگر این است که با توجه به کار فنی که عزیزان ما در مجموعه وزارت ارتباطات و سایر دستگاه های امنیتی انجام داده اند، محدوده حادثه تا شعاع دو کیلومتری تقریبا مشخص شده است و عزیزان با جدیت کار را دنبال می کنند، البته به دلیل شرایط خاص منطقه، کار کمی کند پیش می رود و به امید خدا شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در این حوادث اخبار ضد و نقیض زیاد منتشر می شود لذا درخواست ما این است که اخبار مرتبط از مبادی رسمی؛ ستاد مستقر در محل و یا از طریق وزیر محترم کشور دنبال شود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *