یک محکوم به قصاص در اهواز پس از ۱۲ سال به زندگی بازگشت

15:08 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۱۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک محکوم به قصاص در اهواز پس از ۱۲ سال به زندگی بازگشت
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از بازگشت یک محکوم به قصاص به زندگی با سازش میان دو طایفه در اهواز خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با دهه کرامت و در قالب پویش به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت می‌بخشم، دو طایفه با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، صلح یاران و ستاد صبر، پس از ۱۲ سال با هم صلح و سازش کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد:۱۲ سال پیش دو خانوار بر سر اختلافات خانوادگی با هم درگیر می‌شوند و در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات و تشکیل پرونده‌های متعددی علیه یکدیگر می‌شود.

وی افزود: با توجه به پشیمانی محکوم از بزه خود و در خواست مکرر خانواده او برای حل و فصل موضوع به واسطه شورای حل اختلاف، این پرونده جهت ایجاد صلح و سازش بین این دو خانوار و کاهش اختلافات به وجود آمده،  به یکی از شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه گفت: همزمان با دهه کرامت و تلاش و همت اعضای این شعبه با همکاری صلح یاران و ستاد صبر و برگزاری جلسات متعددی، اولیای دم در رأفت کریمانه و همچنین در پویش به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت (ع) می‌بخشم، قاتل فرزند خود را بخشیدند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین امانت بهبهانی افزود: محکوم به قصاص، پس از جلب رضایت ولی دم و طی مراحل قانونی، از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اولیای دم و اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و صلح یاران که پس از ۱۲ سال این پرونده را منتهی به صلح و سازش کردند، بر ضرورت گسترش و ترویج فرهنگ اصلاح ذات البین در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *