تمرکز مرکز گسترش بر تولید مشترک آثار مرتبط با نسل‌کشی در غزه

13:55 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۱۱۱
تمرکز مرکز گسترش بر تولید مشترک آثار مرتبط با نسل‌کشی در غزه
تولید آثار مشترک درباره غزه و حمایت از سینماگران بین‌المللی که روی موضوع غزه، تمرکز دارند اولویت اصلی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در بازار کن است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، چتر سینمای ایران در هفتاد و هفتمین دوره فستیوال کن، برپا شده است. امسال در چتر سینمای ایران، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و تهیه‌کنندگان خصوصی و سینماگران ایرانی گردهم آمده‌اند.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با عرضه آثار سینمایی، مستند و انیمیشن در بازار حضور دارد، اما امسال، تمرکز مرکز بر فاند غزه (حمایت مالی از تولید مستند‌هایی با موضوع غزه است)، سال گذشته مرکز گسترش در واکنش به جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه، با تشکیل صندوق حمایت مالی، زمینه ساخت آثاری درباره مسائل غزه را فراهم کرد. هدف این فاند (حمایت مالی) ایجاد بستر برای فیلمسازان بین‌المللی برای تولید آثار شاخص در این زمینه است.

نمایندگان مرکز در روز‌های گذشته مذاکرات و جلسات فراوانی با سینماگران کشور‌های مختلف از جمله فیلمسازان آلمانی، فرانسوی، تهیه‌کنندگان و کارگردانانی از ژاپن، ارمنستان، برزیل، چین، هند، فلسطین، پاکستان، انگلستان و ... داشته و علاوه بر معرفی آثار مرکز، درباره راه‌های تولید مشترک آثار مستند و عرضه و نمایش آثار مستند و انیمیشن در بازارها، جشنواره‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

بخش مهمی از جلسات در روز‌های سپری شده مربوط به گفتگو و دیدار با فیلمسازان فلسطینی بود، اغلب این سینماگران که نسبت به موضع انفعالی و سرد جشنواره کن نسبت به رخداد‌های غزه انتقاد دارند، با حمایت از طرح حمایت از تولید اثر با موضوع غزه در مرکز گسترش، ابراز امیدواری کردند بتوانند مستند‌هایی برای ثبت سندی جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه با همکاری مرکز گسترش تولید کنند.

امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، مراسمی ویژه به نام «ویترین فیلم فلسطین» با مشارکت موسسه فیلم فلسطین و «داک کورنر» بازار کن برگزار می‌شود. تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، فیلمسازان و از جمله نمایندگان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در این برنامه حضور دارند. در این برنامه ۴ پروژه ارائه و این فرصت به فیلمسازان و تهیه‌کنندگان داده می‌شود تا فیلم‌های مستند در دست ساخت خود درباره فلسطین را جهت ایجاد بستری برای تعامل با بازار‌ها و جشنوار‌های بین‌المللی برای تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان جشنواره‌ها، پخش‌کنندگان و خریداران به نمایش بگذارند.

تمرکز مرکز گسترش بر تولید مشترک آثار مرتبط با نسل‌کشی در غزه

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *