ورود خودرو‌های آفرود به پارک ملی لار ممنوع است

16:25 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۹۵۹
ورود خودرو‌های آفرود به پارک ملی لار ممنوع است
نشست مدیریتی بررسی مشکلات محیط زیستی پارک ملی لار با حضور نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایری و شرکت آب منطقه‌ای استان تهران و همچنین مدیریت سد لار در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در هفته گذشته برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، باتوجه به نزدیکی زمان بازگشایی پارک ملی لار برای ورود عشایر و گردشگران، در پایان هفته گذشته نشست مدیریتی بررسی مشکلات محیط زیستی پارک ملی لار با حضور نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایری و شرکت آب منطقه‌ای استان تهران و همچنین مدیریت سد لار در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی موارد و مشکلات موجود در مجموعه حفاظتی لار، درخصوص تعیین بهترین زمان ورود عشایر و گردشگران به منطقه و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور کمترین آسیب‌های وارده زیست محیطی، بحث و تصمیم گیری شد.

این گزارش می‌افزاید: در جلسه مصوب شد، گردشگران صرفا مجاز به تردد از ورودی پاسگاه محیط بانی ۱۷ اسفند بوده و از ورودشان از سایر مسیر‌ها ممانعت می‌شود؛ همچنین ورودی اصلی عشایر از پاسگاه محیط بانی ایرا بوده و در صورت موردی می‌توانند از مسیر پاسگاه محیط بانی ۱۷ اسفند نیز تردد کنند.

الزام دامداران به همراه داشتن پروانه تعلیف و ارائه کارت واکسیناسیون دام و همچنین جلوگیری از ورود دام مازاد به پروانه نیز در این جلسه به تصویب رسید.

بر اساس مصوبات این جلسه ورود خودرو‌های آفرود به منطقه ممنوع بوده و همچنین مقرر شد جلسات ماهانه برای ارزیابی وضعیت موجود مراتع مجموعه حفاظتی لار و بررسی مشکلات مربوطه و اخذ تمهیدات آتی با حضور اعضا تشکیل شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *