۴۰ دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در واحد‌های قضایی استان تهران راه‌اندازی شد

14:41 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۴۰ دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در واحد‌های قضایی استان تهران راه‌اندازی شد
معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران با اشاره به راه‌اندازی ۴۰ دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در واحد‌های قضایی استان، بر تشکیل کارگروه حمایت از اطفال و نوجوانان با همکاری دادسرا و دادگاه اطفال در آینده نزدیک جهت بررسی پیشنهاد‌ها و راهکار‌های قانونی و اجرایی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- نیکوکار در حاشیه بازدید معاونین دادستان کل و وزارت دادگستری استان از دادسرای اطفال و نوجوانان ناحیه ۲۹ تهران گفت: در اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران در حال حاضر ۴۰ دفتر حمایت از اطفال و زنان خانواده در واحد‌های قضایی تا پایان سال ۱۴۰۲ تاسیس شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان تهران گفت: در فروردین ماه سال جاری تیمی از این معاونت از دادسرا و دادگاه اطفال و نوجوانان و کیفری (ویژه اطفال و نوجوانان) بازدید به‌عمل آوردند و در این بازدید چالش و مشکلات این حوزه بررسی و اقدام شد و نیاز‌های آن مرجع بررسی شد.

وی تصریح کرد: با همکاری یکی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حمایت از اطفال ۶ نفر مدد کار اجتماعی با دادسرا و دادگاه اطفال همکاری می‌کنند. قضات ویژه رسیدگی کننده به جرایم اطفال و نوجوانان در سال گذشته در کلاس‌های آموزشی که توسط وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق اطفال تشکیل داده بود شرکت فعال داشتند.

نیکوکار در پایان این بازدید بر تشکیل کارگروه حمایت از اطفال و نوجوانان با همکاری دادسرا و دادگاه اطفال در آینده نزدیک جهت بررسی پیشنهاد‌ها و راهکار‌های قانونی و اجرایی تاکید کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *