دیدار و گفت‌وگوی معاون اول قوه قضاییه با علما و مراجع قم

23:13 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۷۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دیدار و گفت‌وگوی معاون اول قوه قضاییه با علما و مراجع قم
معاون اول قوه قضاییه امروز با علما و مراجع قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه امروز با علما و مراجع قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار ضمن تبریک دهه کرامت، بیان کرد: انشا الله به برکت این خاندان عصمت و طهارت، این نظام ما کریمانه بتواند از پل بگذرد و به مقصد برسد، خداوند در قرآن می‌فرماید: ﴿لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَم﴾، باید با مردم با کرامت رفتار کرد. 

وی گفت: اهلبیت عصمت و طهارت به ما فرموده اند که شما طرزی زندگی کنید که وقتی راه می‌روید، مردم به یاد خدا بیافتند، اگر ما بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، ما می‌شویم ترجمان قرآن کریم؛ خیلی لازم نیست که همه سلمان و ابوذر باشند، همین که در محدوده خودمان به گونه‌ای رفتار کنیم که وقتی مردم ما را می‌بینند، به یاد خدا بیافتند، بیشتر مشکلات حل می‌شود.   

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: همه مسئول هستند که مواظب باشند چرا که همواره خطر، کشور را تهدید می‌کند، وعده الهی تخلّف ناپذیراست که می‌فرماید اگر به هنگام خطر به یاری دین نشتابید، خداوند حفظ آن را به دست دیگری خواهد سپرد؛ ﴿ إن تتولّوا یستبدل قوماً غیرکم﴾؛ «اگر شما از دین حق رویگردانید، خدا دیگران را به جای شما خواهد نشاند»

وی افزود: اگر فضای کشور فضای دین و اسلام باشد و فضای اخلاص باشد، مانند آن اخلاصی که در زمان جبهه و دفاع مقدس بود، خیلی از این پرونده‌ها قضایی و پرونده‌ها شکل نمی‌گرفت.

دیدار معاون اول قوه قضاییه با آیت الله العظمی سبحانی 

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه با آیت الله العظمی سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دیدار و گفت‌وگوی معاون اول قوه قضاییه با علما و مراجع قم

معاون اول قوه قضاییه در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کلان دستگاه قضایی ارائه کرد. 

آیت الله العظمی سبحانی هم رهنمود‌ها و توصیه‌هایی به مسئولان قضایی بیان کرد. 

همچنین معاونت اول قوه قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی  با حضور در بیت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار و گفت‌وگوی معاون اول قوه قضاییه با علما و مراجع قم

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار معاون اول قوه قضاییه بابیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه‌ای باید برای قضات و کارکنان دستگاه قضایی فراخوان شود تا در این دوره‌ها حرف‌های لازم به آن‌ها گوشزد شده تا احکام الهی روی زمین نماند، گفت: اگر حدود الهی تعطیل شوند هرج و مرج در جامعه به وجود می‌آید و اگر حدود الهی به درستی اجرا و پیاده‌سازی شوند، جامعه حیات پیدا خواهد کرد.

دیدار و گفت‌وگوی معاون اول قوه قضاییه با علما و مراجع قم

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه بر بهبود وضعیت معیشتی قضات و کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: به حقوق قضات رسیدگی کنید تا نگاه به جای دیگری نداشته باشند و به عنوان نماینده تام و تمام دستگاه قضایی به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی افزود: باید در دستگاه قضا با روی گشاده به امور مردم رسیدگی شده و عزت مردم حفظ گردد.

رئیس جامعه مدرسین همچنین بر استمرار حرکات درست پیشینیان اشاره کرد و گفت: باید کار‌های مثبت دیگران را استمرار بخشیم هر چند پایه گذار آن نبوده باشیم و در عین حال اگر در گذشته نقایصی وجود داشته آن‌ها را اصلاح کنیم.

معاون اول قوه قضاییه نیز در این دیدار بر حفظ عزت و شأن مردم در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: باید عزت مردم را حفظ کنیم و حدود و احکام الهی را با حفظ عزت و شأن مردم در جامعه پیاده کنیم.

حجت الاسلام خلیلی دیدار و گفتگو با علما را فرصتی مغتنم در بهبود فعالیت‌های مسئولان قضایی عنوان کرد و گفت: در این دیدار‌ها تلنگر‌هایی وجود دارد که مسئولان را نسبت به زوایای جدیدی آگاه کرده و باعث هوشیاری بهتر و بیشتر مسئولان می‌شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *