ارتقای سلامت نوزادان و کودکان با اجرای برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس

10:40 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۸۶
ارتقای سلامت نوزادان و کودکان با اجرای برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس
رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی از برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس، گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون کشوری در حوزه نوزدان و کودکان در جهت حفظ و ارتقای سلامت آنان اجرا می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام وبدا، صابر جباری در حاشیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» با اشاره به تمرکز این مرکز بر باروری سالم و موالید سالم، اظهار داشت: باید حیات سالمی را برای نوزادان بعد از تولد رقم بزنیم.

وی با اشاره به میزان مرگ و میر موالید در قبل از انقلاب، خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب و اوایل انقلاب میزان مرگ و میر موالید بسیار بالا بود که با اقدامات موثری که بعد از انقلاب صورت گرفت، این شاخص به طرز چشمگیری کاهش یافت.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اتفاق خوب در حالی در کشور در حال رخ دادن است که ما شاهد قتل عام بی رحمانه کودکان و مادران فلسطینی در نوار غزه توسط رژیم کودک کش، غاصب و منحوس صهیونیستی هستیم.

جباری با بیان این که امروز مدعیان دمکراسی و تمدن غرب نزد همه مردم جهان رسوا شده اند چرا که نسل کشی در غزه و فلسطین اشغالی نشان داد که آن‌ها بویی از انسانیت نبرده اند، تاکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم امروز در جمهوری اسلامی خدمات رایگان بهداشت و درمان به کودکان زیر ۷ سال اجرایی شده و این گامی بلند برای حفظ و ارتقای سلامت جوانی جمعیت است چرا که عمده آسیب‌ها در دوران کودکی و نوزادی اتفاق می‌افتد و اگر بتوانیم سلامت کودکان را حفظ کرده و ارتقا ببخشیم، سرمایه بزرگی برای آینده کشور خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *