شجاعی: به اندازه کافی امتیاز از دست داده‌ایم/ نتایج استقلال و پرسپولیس برایم مهم نیست

13:43 - 21 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۴۴۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شجاعی: به اندازه کافی امتیاز از دست داده‌ایم/ نتایج استقلال و پرسپولیس برایم مهم نیست
سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: فوتبال خوبی بازی می‌کنیم، اما نتایج دلخواه را نگرفته‌ایم.

خبرگزاری میزان - مسعود شجاعی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس، اظهار داشت: در این چند هفته روند به نسبت خوبی داشتیم، اما نتایج دلخواهی نگرفتیم. سعی داریم بهتر و بهتر شویم. تا اینجای کار به اندازه کافی امتیاز از دست داده بودیم. خیلی از دیدار‌ها را جلو بودیم، اما مساوی شد. روی این موضوع کار می‌کنیم. هرچند به دلیل فشردگی بازی‌ها و هر ۵ روز یک بار برگزاری آنها، وقت‌مان کم بود.

وی افزود: فارغ از نتیجه فردا یک بازی خیلی خوب و زیبا از طرف هر ۲ تیم خواهیم دید. پرسپولیس را آنالیز کرده‌ایم. تیمی که فوتبال روان و خوبی بازی می‌کند و مهره‌های خیلی خوبی هم دارد. تیم خیلی خوبی هستیم و بچه‌ها از لحاظ فیزیکی و روانی در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند. امیدوارم فردا یک بازی جاندار را شاهد باشیم.‌

سرمربی هوادار درمورد برگزار شدن بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر دستگردی، تاکید کرد: شورای تامین از لحاظ امنیتی اجازه نمی‌دهد و از روز اول همه قبول کرده‌اند. ما هم شرایط خود را اعلام کردیم. پیش از این هم گفتم دستگردی هرچند شرایط حضور تماشاگر را ندارد، اما در حال حاضر بهترین زمین ایران است. آیا می‌خواهید همین یک زمین خوب را که می‌توانیم فوتبال زیبایی در آن بازی کنیم، از ما بگیرید؟! 

مدیر رسانه‌ای تیم هوادار درباره پایان عدم حضور تماشاگران در این دیدار گفت: این مصوبه شورای تامین است و خیلی هم تکراری شده. واقعا این بار اگر دوستان کنشی داشتند، باشگاه هوادار واکنشی نداشت، زیرا همه چیز مشخص است. فضای امنیتی به کنار، اما همین الان برای ۱۰۰ نفر هم پارکینگ تعبیه نشده است. این مشکل باید اساسی حل شود.

شجاعی درخصوص اینکه مانند برخی از مربیان بدون منت گذاشتن در نشست‌های خبری شرکت می‌کند، گفت: این وظیفه من است و نه الان و نه هیچ وقت دیگری به خاطر حضور در نشست خبری منت نمی‌گذارم. در آخر همه ما خانواده ورزش و فوتبال هستیم. کارم را انجام می‌دهم و شما لطف می‌کنید از من مصاحبه می‌گیرید؛ تصاویرم را پخش می‌کنید و صدا و حرف‌های مرا بازتاب می‌دهید.

وی درمورد اینکه بازی فردا تاثیر زیادی در قهرمانی لیگ برتر دارد و آیا رفاقتش با جواد نکونام انگیزه شخصی‌اش را بالاتر می‌برد تا جدا از بازی کردن برای هوادار به قهرمان شدن استقلال هم کمک کند، گفت: جسارت می‌کنم، اما واقعا از همه خبرنگاران، بانوان عزیز و بینندگان این نشست عذرخواهی می‌کنم. خیلی زشت است که بخواهم چنین حرفی بزنم، اما این تفکر شبیه خاله بازی است. وقتی برادر من مربی ماشین‌سازی بود و من سرمربی تراکتور، با هم دعوا کردیم. اصلا نتایج استقلال و پرسپولیس برای من مهم نیست. فقط نتایج تیم خودم برای من مهم است.

سرمربی هوادار اضافه کرد: همه تلاش خود را می‌کنم تا بهترین عملکرد را از تیم بگیرم و بهترین بازی را از بازیکنان خود بگیرم. ابن مهم‌ترین مسئله برای من است. شاید این اتفاق منجر به قهرمانی یا سقوط یک تیم شود. همانگونه که ۲ بازی قبل مقابل صنعت نفت که از صمیم قلب دوستش دارم و فوتبال خود را از آن شروع کردم قرار گرفتم و اگر می‌خواستم چنین مسائلی را لحاظ کنم باید در این بازی لحاظ می‌کردم، اما با قدرت بازی کردیم و همه توان خود را به کار بردیم تا برنده شویم. فردا هم همین طور است و اصلا به دوستی من با افراد دیگر ارتباطی ندارد. استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند، اما مانند دیدار با استقلال، فردا هم می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

شجاعی درمورد عملکرد خوب بازیکنان باتجربه‌ای مثل کریم اسلامی، داریوش شجاعیان و یونس شاکری عملکرد بهتری داشته‌اند و آیا برای فصل آینده نیز قصد ادامه همکاری با این نفرات و بازیکنانی مثل محمد میری یا امید سینگ را دارد، گفت: اصلا باید دید سال بعد در این فوتبال هستم یا کار خود را با هوادار ادامه می‌دهم؟ قرارداد من با این باشگاه تا پایان فصل است و نمی‌دانم برای آینده می‌خواهم چه تصمیمی بگیرم. البته همه این نفرات باکیفیت و خوب هستند که در تیم‌های قبلی‌شان هم رزومه خوبی دارند. سعی می‌کنم بهترین عملکرد را از آن‌ها بگیرم. نمی‌دانم تا چه اندازه موفق بودم، اما خودشان هم به این قضیه خیلی کمک کردند. تکلیف خودم را نمی‌دانم و نمی‌توانم درمورد آینده این بازیکنان صحبت کنم.

وی درمورد تمایلش برای ادامه همکاری با هوادار و اینکه آیا از باشگاه دیگری پیشنهاد دارد، گفت: هیچ صحبتی با باشگاه نکرده‌ام. من غیررسمی پیش از این ۱۰ بازی افتخار سرمربیگری تراکتور را داشتم، اما الان سرمربیگری‌ام در هوادار رسمی است. از مدیرعامل و مالک باشگاه تشکر می‌کنم، اما قبل از آن‌ها ممنون بچه‌های خوب تیم هستم که به من کمک کردند تا امروز از تیم ما تعریف شود. باعث و بانی همه این اتفاقات بازیکنانم هستند که با تمام وجود بازی کردند و جنگیدند تا کار‌هایی که خواستیم انجام شود. آن‌ها قابلیت و توانایی زیادی دارند. با هیچ تیمی صحبت نکرده‌ام و در حال حاضر تمام تمرکز من روی چهار بازی باقی مانده لیگ و جام حذفی است تا پس از آن با فراغ بال بتوانم درمورد آینده‌ام فکر کنم. 

شجاعی درباره گل خوردن‌های تیمش و عدم حفظ نتیجه تاکید کرد: قطعا این ایراد در ابتدا از من است که باید برطرف کنیم. زمان خیلی کم است و با نزدیک شدن به آخر فصل به خاطر فشردگی بازی‌ها نمی‌توان خیلی کار انجام داد. مجبور هستیم فقط یک روز به بازیکنان استراحت بدهیم. یک روز هم شامل ریکاوری می‌شود و فقط یک جلسه می‌توانیم تمرین مفید داشته باشیم. سعی داریم در جلسات ریکاوری و قبل از بازی برخی نکات را منتقل کنیم و امیدوارم بهتر شویم. به بازیکنانم هم گفتم اینگونه نیست که دلیل خوب گل زدن ما، خوب بودن بچه‌های خط جلو و گل خوردن‌مان، بد بودن بچه‌های خط عقب باشد. دفاع از حمله و حمله از دفاع شروع می‌شود. باید این قضیه را درست کنیم، زیرا اگر چنین ایرادی نداشتیم نتایج‌مان خیلی بهتر بود.

کاپیتان اسبق تیم ملی درمورد مطرح شدن احتمال حضورش در تراکتور برای فصل آینده با توجه به علاقه هواداران این تیم به خودش تصریح کرد: لطف آن‌ها به من و ارادتی که من با هواداران تراکتور دارم، خیلی زیاد است. خاطرات خوبی از این باشگاه دارم، اما من فکر می‌کنم برای زنوزی فقط سخت بود که مطالبات من و اشکان دژاگه را که از کیلومتر‌ها دورتر به ایران آمد، پرداخت کند. از بحث خارج نمی‌شوم و در موقعیت بهتری در این مورد حرف می‌زنم. به هر حال تیم تراکتور سرمربی و مربی دارد. حتما به تصمیمات خود فکر هم کردند. در حال حاضر فقط به تیم خود فکر می‌کنم.

شجاعی درباره میزان مطالباتش از تراکتور تاکید کرد: من و دژاگه یک سال تمام پول نگرفتیم. مجانی کار کردیم. مبلغش خیلی زیاد است و موقع نزدیک ۲۰ میلیارد تومان بود. هیچ کس احتمالا نمی‌داند.

وی در ادامه شفاف سازی درمورد زمان حضورش در تبریز و اینکه پول حضور در هتل را هم از قراردادشان کسر کردند گفت: خیلی چیز‌ها را از من کسر کردند. خیلی هزینه‌ها کردم که نمی‌خواهم الان بگویم. از جیب خودم یکسری چیز‌ها خریدم، اما حالا بماند و بعدا مفصل صحبت می‌کنم.

سرمربی هوادار درمورد حمایت‌های اخیر حسین فرکی از خودش و محرم نویدکیا به خاطر فوتبال زیبا در شرایطی که برخی مربیان فقط دنبال نتیجه هستند، گفت: او به من محبت دارد. الان که این حرف را زدید ناگهان به سال ۲۰۰۶ رفتم. آن زمان هم به من که یک بازیکن جوان بودم خیلی کمک کرد. همیشه پدرانه و دلسوز نکاتی را برای بهتر شدن به من گوشزد می‌کرد. امیدوارم همیشه سلامت باشند.

شجاعی ادامه داد: به هرحال فوتبال هجومی یک فلسفه است. محرم نویدکیا از زمانی که به مس رفسنجان آمد، شاهکار کرد. باید به او خسته نباشید و دست مریزاد گفت. لذت بردم که او تفکر و فلسفه‌اش را به این سرعت در مس پیاده کرد و نتایج خوبی گرفت. امیدوارم همچنان موفق باشد. همانگونه که پیش از این هم توانایی مربیگری خودش را نشان داد. 

وی اضافه کرد: من هم سعی کردم آنچه درست و اصولی دیده بودم و به آن علاقه دارم، اجرا کنم. هنوز کم و کاستی و ایراد زیادی وجود دارد که در صدد برطرف کردنش هستیم. پیش از این هم گفتم حداقل پروسه‌ای که یک مربی باید تفکراتش را پیاده کند، ۶ ماه است که به آن نرسیده‌ایم.

شجاعی در خصوص اینکه نگرانی بابت بازی هجومی مقابل تیم‌های بزرگ ندارد، گفت: شاید اشتباه باشد، اما ایده من است که اگر قرار باشد برای هر بازی با توجه به عملکرد تیم حریف، فلسفه خود را تغییر دهیم باید ببینیم تیم حریف چه کار می‌کند. در آن حالت رفت و برگشت ۳۰ بازی می‌کنیم و باید ۱۵ تاکتیک مختلف را استفاده کنیم. سعی داریم به حدی قوی باشیم که کار خود را به حریف دیکته کنیم. اگر قرار باشد تغییری ایجاد شود، حریفان باید این کار را انجام بدهند نه ما.

وی در پایان بار دیگر بابت گفتن کلمه نامناسب عذرخواهی کرد و گفت این کلمه را اصلا نباید می‌گفتم و حالا از تمام افراد بخصوص بانوان عذرخواهی می‌کنم. شاید باید می‌گفتیم بچه‌بازی (باخنده)

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *