نمایندگی ایران در ژنو: حفاظت از کارکنان امور بشردوستانه و جوامع آسیب‌دیده حیاتی است

15:56 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۱۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نمایندگی ایران در ژنو: حفاظت از کارکنان امور بشردوستانه و جوامع آسیب‌دیده حیاتی است
نمایندگی ایران در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ پیامی منتشر کرده و خواستار احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه شد.

خبرگزاری میزان –  نمایندگی دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو با انتشار پیامی نوشت که هرچه نقض حقوق بین‌الملل و بشردوستانه بیشتر نادیده گرفته شود، قوانین مربوط، بازدارندگی کمتری خواهند داشت.

نمایندگی دائم ایران در ژنو می‎گوید: امروز روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است؛ ایران به‌عنوان کشوری که به نخستین کنوانسیون ژنو (۱۸۶۴) که در سال ۱۸۷۴ در تهران امضا شد، ملحق شد، از تلاش‌های جامعه صلیب سرخ، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر تقدیر و حمایت می‌کند.

این پیام می‎افزاید: در جهانی که تحت تاثیر درگیری‌های مسلحانه، بلایا و چالش‌های بی‌سابقه است، حفاظت از کارکنان بشردوستانه و جوامع آسیب‌دیده حیاتی است؛ تعهد به احترام و اطمینان از احترام قوانین بین‌المللی بشردوستانه در هر شرایطی باید وجود داشته باشد.

براساس این پیام، هرچه نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی و جنایت‌های جنگی بیشتر نادیده گرفته شود، قوانین کمتر از رفتار‌های ممنوعه جلوگیری می‌کنند.

 

نمایندگی ایران در سازمان ملل: حفاظت از کارکنان بشردوستانه و جوامع آسیب‌دیده حیاتی است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *