آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی از صبح فردا

16:11 - 18 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۹۷۱
آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی از صبح فردا
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شرط ثبت نام در پایه اول ابتدایی نتیجه سنجش است گفت: کلیه متولدین ۲مهر ۱۳۹۶ تا ۱ مهر ۱۳۹۷ از فردا صبح می‌توانند حضوری و الکترونیک فرزندان خود را ثبت نام کنند.

خبرگزاری میزان - نشست خبری حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی و سیدمجتبی هاشمی، مدیرکل اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش با موضوع ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ عصر روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری معاون آموزش ابتدایی با تقدیر از زحمات اهالی رسانه در گرامیداشت روز معلم، بیان کرد: رسانه‌ها شریک راهبردی آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: نگاشت مدرسه‌ای در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و به زودی ابلاغ خواهد شد. بر همین اساس سال تحصیلی آینده را با برنامه‌ای مدرسه محور آغاز خواهیم کرد.

طریفی حسینی افزود: مدرسه تراز و باکیفیت دارای مولفه‌های مشخصی است که یکایک آن در نگاشت مدرسه‌ای سند تحول تشریح شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: کار برنامه‌ریزی برای توانمندسازی معلمان را در تابستان ۱۴٠۳  به‌شکل حضوری و برخط و بر اساس الگوی سند تحول بنیادین پیش خواهیم برد.

وی تعامل در حوزه پرورشی و تربیتی را با معاونت مربوطه الزامی دانست و گفت: با همکاری معاونت تربیت بدنی رایزنی شده تا هزار فضای تخصصی را در مدارس مطابق با ساحت‌زیستی پیش ببریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت نیروی انسانی را با رویکرد شایستگی‌محور که روشی نوین است پیش خواهیم برد، تلاش می‌کنیم معلمین را سازماندهی کنیم. مطابق سال گذشته که طرح شهید همت را برگزار کردیم برنامه ویژه‌ای برای سال تحصیلی جدید داریم.

طرفی حسینی افزایش کیفیت مدارس دولتی را از اهم موضوعات آموزش و پرورش دانست و گفت: سال گذشته ۲٠٠ هزار معلم استخدام شدند و سعی کردیم بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها توفیق خدمت پیدا کنند.

معاون ابتدایی گفت: ستاد مهر  قبل از سال تحصیلی آغاز به‌کار خواهد کرد و ثبت نام دانش‌آموزان یکی از مباحثی است که برعهده ستاد مهر خواهد بود. ثبت نام الکترونیکی پایه اول نیز از فردا آغاز خواهد شد.

وی افزود: شرط ثبت نام در پایه اول نتیجه سنجش است. کسی امکان ثبت‌نام خواهد داشت که پیش‌تر در سامانه سنجش نوبت گرفته و نتیجه سنجشش مشخص شده باشد.  مدیر مدرسه است تصمیم می‌گیرد که بر اساس جغرافیای محل سکونت دانش‌آموز می‌تواند ثبت نام کند یا خیر.

طرفی حسینی گفت: درباره ثبت نام اتباع دستورالعمل مستقلی از سوی معاونت مربوطه اعلام خواهد شد.

وی گفت: کلیه متولدین ۲مهر ۱۳۹۶ تا ۱ مهر ۱۳۹۷ از فردا صبح می‌توانند حضوری و الکترونیک فرزندان خود را ثبت نام کنند.

سید مجتبی هاشمی، مدیرکل اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این نشست گفت: تنها برای مقاطع تحصیلی شروع پایه‌ها نیاز به ثبت‌نام وجود دارد و بقیه پایه‌ها خود به خود در پایه بالاتر ثبت نام می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید مردم‌مدار، پاسخگو و عدالت‌محور باشیم، نباید ثبت‌نام را پیچیده کنیم و رفتن به‌سوی این ثبت‌نام الکترونیک و شفافیت نیز به دلیل همین هدف است.

به گفته مدیرکل اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش در هر نظام اجرایی باید قوانین و آیین‌نامه‌های مشخص و معین رعایت شوند در این حوزه نیز آیین‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان لازم‌الاجراست.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد، تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش به‌ویژه در بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز ممکن است مشکلاتی شکل بگیرد در چنین شرایطی چنانچه سیستم و نظام آموزشی کارآمد باشد اشکالات را برطرف خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: برای هدایت این مسیر تمهیدات مشخصی به کار بسته‌ایم. ستاد ثبت‌نام تسهیلگران برنامه مهر تسهیلگر امر ثبت‌نام دانش‌آموزان در هر منطقه هستند و اولیا چنانچه به مشکلی برخوردند می‌توانند با مراجعه به تسهیگران مشکل خود را برطرف کنند. از طرفی سامانه شکایت‌ها در دسترس عموم است و اولیا می‌توانند با ثبت هرگونه نظر، شکایت و انتقادی، پیگیر مطالبات خود باشند و نهایتا امر نظارت بر عملکرد مدارس توسط انواع ناظرین برخط و میدانی مرتب انجام می‌شود تا مبادا حقی از کسی تضییع شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *