گفت‌وگو|

رحیمی: شکست تیلور برای کشتی ما مثبت بود/ برای موفقیت در پاریس باید نگاه المپیکی داشت

8:45 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۹۶۷
رحیمی: شکست تیلور برای کشتی ما مثبت بود/ برای موفقیت در پاریس باید نگاه المپیکی داشت
عنوان‌دار کشتی آزاد المپیک و جهان گفت: به طور حتم شکست دیوید تیلور می‌تواند تاثیرات مثبتی برای نماینده ما در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ داشته باشد.

حسن رحیمی در گفت‌وگو با میزان، در تحلیل نتایج مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در بازی‌های المپیک و اتفاق‌های جالبی که رخ داد، ابراز داشت: قانونی در آمریکا وجود دارد که بر آن پایبند هستند در عین اینکه ممکن است ایراداتی نیز داشته باشد. باخت کشتی‌گیران سرشناسی مانند دیوید تیلور، جیدن کاکس و جردن باروز در این مسابقات، نشان‌دهنده ظهور پدیده‌هایی جدید در کشتی آمریکاست.

وی با بیان اینکه از دو جهت می‌توان به نتایج انتخابی کشتی آزاد آمریکا نگاه کرد، ادامه داد: نخست اینکه کشتی‌گیرانی که در مسابقات انتخابی پیروز شدند، شاید در دور نخست بازی‌های المپیک مغلوب شوند و شاید هم به‌عنوان پدیده مسابقات، قهرمان شوند که ما باید هر دوی این‌ها را پیش‌بینی کنیم.

*سرلک کار سختی برای رسیدن به سهمیه المپیک ندارد

رحیمی با اشاره به پرسش‌های مکرر مردم درباره اینکه آیا شکست تیلور برای کشتی ما خوب است یا خیر، اظهار داشت: بله، شکست دیوید تیلور در انتخابی تیم‌ملی کشتی آمریکا، علاوه بر سبک شدن بار روانی بر نماینده وزن ۸۶ کیلو کشورمان برای حضور در المپیک پاریس، روی کم شدن این فشار بر مردم کشورمان نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. همچنین به نماینده کشورمان بیشتر کمک خواهد کرد تا به آمادگی ذهنی و بدنی لازم برای حضور در این رویداد بزرگ ورزشی برسد تا بهترین نتیجه را کسب کند.

وی وضعیت تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را در آستانه بازی‌های المپیک، خیلی خوب ارزیابی کرد و افزود: هنوز یک سهمیه در وزن ۵۷ کیلوگرم باقیمانده که کسب نشده و قرار است علیرضا سرلک در مسابقات گزینشی که در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، مسئولیت دریافت سهمیه را بر عهده بگیرد.

دارنده مدال برنز المپیک، سرلک را کشتی‌گیر سبک وزن با تجربه‌ای دانست که کار سختی پیش‌رو ندارد و ابراز امیدواری کرد با حضور او در آخرین ایستگاه دریافت سهمیه، بتوانیم تیمی کامل را به پاریس ۲۰۲۴ اعزام و بهترین نتایج را در این مسابقات کسب کنیم.

*تیم خوب و یک‌دستی داریم

رحیمی شرایط تمامی اوزان کشتی آزاد را خوب ارزیابی کرد و گفت: شاید در چند وزن هنوز به نتیجه قطعی برای اعزام کشتی‌گیر به المپیک نرسیده‌ایم، ولی در مجموع با نگاه به داشته‌هایمان می‌توان گفت تیم خوب و یک‌دستی داریم.

دارنده یک مدال نقره و دو برنز جهان در پایان نیاز به یک برنامه‌ریزی المپیکی با تفکر المپیکی را برای تمرینات و زندگی المپیکی در شرایط فعلی ضروری دانست و گفت: کشتی‌گیران ما فارغ از توجهی که به سایر رقبا دارند باید تمرکز اصلی خود را روی تمرینات‌شان داشته باشند تا از نظر آمادگی جسمانی، روانی، فنی، تکنیکی و تاکتیکی شرایط کاملاً المپیکی داشته باشند. زیرا اگر المپیکی تمرین و زندگی نکنند، فکر نمی‌کنم کار‌ها را در این مسابقات بزرگ خوب پیش رود. امیدوارم با نگاه المپیکی در همه ابعاد، بهترین نتایج را در پاریس کسب کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *