عملکرد سلیقه‌ای اپراتورها در ارائه بسته‌های اینترنت/ بسته‌های پرحجم در محدوده زمانی ۶ صبح تا ۱۲ ظهر عرضه می‌شود

8:01 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عملکرد سلیقه‌ای اپراتورها در ارائه بسته‌های اینترنت/ بسته‌های پرحجم در محدوده زمانی ۶ صبح تا ۱۲ ظهر عرضه می‌شود
حذف بسته‌های بلندمدت اینترنت با حجم بالا، مشتریان اینترنت همراه را مجبور کرده با انتخاب بسته‌های کوتاه‌مدت هزینه بیشتری پرداخت کنند.

خبرگزاری میزان - خرید بسته‌های اینترنت در سال‌های اخیر به‌واسطه افزایش استفاده از فضای مجازی، همواره در سبد خرید افراد قرار دارد و متقاضیان اینترنت تلفن همراه، باتوجه به نیاز خود هزینه‌های متفاوتی را برای دسترسی به آن پرداخت می‌کنند.

 اوایل دی سال ۱۴۰۲ اپراتورهای تلفن همراه تعرفه‌های اینترنت را بیش از ۳۴ درصد افزایش دادند که این موضوع واکنش‌های زیادی به همراه داشت اما بلافاصله پس از این اقدام، کاربران از حذف بسته‌های بلندمدت با حجم بالا از سوی اپراتورها خبر دادند.

وزیر ارتباطات: هیچ بسته اینترنتی از سوی اپراتور‌ها حذف نشده است

همان موقع عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت اعلام کرد که تاکنون هیچ بسته اینترنتی از سوی اپراتور‌ها برای کاربران حذف نشده است. 

همچنین وزیر ارتباطات گفته بود در بسته‌های اپراتور‌ها مواردی بود که بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت اینترنت داشتند که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتور‌ها دستور داد این موارد را حذف کنند و بر اساس قیمت جدید قانونی تعرفه‌گذاری شود.

البته دستور وزیر ارتباطات در این مورد عملی شد و بسته‌های بلند مدتی که بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشتند حذف شدند، اما اقدامی جهت ارائه دوباره این بسته‌ها براساس قیمت جدید قانونی انجام نشد و مردم متضرر اصلی این اقدام اپراتور‌ها بودند.

ارائه بسته‌های حجیم بلندمدت با محدودیت زمانی به‌جای بسته‌های نامحدود
این روز‌ها اگر به‌عنوان یکی از مشتریان تعرفه‌های اینترنت قصد خرید بسته‌ای از اپراتور‌ها را دارید با نگاهی به لیست‌های ارائه شده به‌خصوص بسته‌های بلندمدت مطمئنا متعجب می‌شوید چرا که دیگر بسته‌های بلندمدت با حجم بالا در لیست اپراتور‌ها دیده نمی‌شود. 

یکی از مواردی که قبلا در هنگام خرید بسته‌های اینترنت به چشم می‌خورد بسته‌های بالای ۱۰ گیگ در سرویس‌های یک‌ماهه بود که دیگر در سبد فروش اپراتور‌ها دیده نمی‌شود، اما با جست‌وجوی بیشتر می‌توان بسته‌های یک‌ماهه با حجم بالای ۱۰ گیگ را در بسته‌های محدود ۶ صبح تا ۱۲ ظهر پیدا کرد که به‌دلیل زمان آن، کارایی لازم را برای مصرف‌کننده ندارد.

اینترنت

اینترنت

همچنین بسته‌های ۲ ماهه و ۴ ماهه در سبد خرید اپراتور‌ها دیده می‌شود که حجم آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ گیگ بوده که ممکن است فقط نیاز برخی از مشترکان را تامین کند و افراد در مدت کوتاهی حجم بسته خود را تمام کنند.

اینترنت

اینترنت

تحمیل هزینه بیشتر به کاربران اینترنت

 پرداخت مالیات ارزش افزوده نیز در هنگام خرید بسته‌های اینترنت کابران را متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری می‌کند؛ چرا که مالیات خرید بسته چند ماهه را پرداخت می‌کنند، اما در زمان کوتاه‌تری حجم بسته آن‌ها تمام شده و باید مجددا اقدام به خرید بسته کنند.

به هر حال در این میان متضرر اصلی مصرف‌کننده است که باید بابت سلیقه‌ای عمل‌کردن اپراتورها هزینه بیشتری صرف خرید اینترنت کند و به اجبار به‌جای خرید بسته‌های بلندمدت به خرید بسته‌های کوتاه‌مدت با هزینه‌های بیشتر روی آورد.

در آشفته بازار بسته‌های اینترنت فراهم‌شدن امکان خرید حجم اضافه یکی از راهکار‌هایی است که افراد بتوانند با هزینه کمتری بسته‌های بلندمدت خود را بدون نگرانی از تمام‌شدن حجم استفاده کنند، اما نبود این امکان از سوی اپراتور‌ها نشان می‌دهد که حقوق مصرف‌کننده اهمیت چندانی برای اپراتور‌ها ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *