رفع یک معضل ترافیکی در غرب تهران؛ کندرو شرقی تقاطع آزادگان با بزرگراه لشگری تعریض شد

11:41 - 08 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۱۸۴
رفع یک معضل ترافیکی در غرب تهران؛ کندرو شرقی تقاطع آزادگان با بزرگراه لشگری تعریض شد
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری یک معضل ترافیکی در غرب تهران را برطرف و شرایط بهتری را برای تردد وسایل حمل‌ونقل ایجاد می‌کند.

خبرگزاری میران _ مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار صبح امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در ۲ سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده و در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل شهید رجایی تا شهید صنیع‌خانی ایجاد می‌شد را تا حدی کاهش داد.

وی ادامه داد: اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که روان‌سازی بار ترافیکی را به همراه داشت و تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدام‌های مهم است چراکه لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومتر‌ها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تغییر طرح ترافیک توضیح داد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است، اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم. با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها موتورسیکلت‌ها و ... باید طرح ترافیک بروزرسانی شود و باید کارگروه مشترکی بین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

سرهنگ موسوی‌پور در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آن‌ها نیاز به مرمت آسفالت دارند، بیان کرد: عمدتا محور‌های کمربندی که خودرو‌های سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محور‌هایی هستند که آسفالت آن‌ها نیاز به به‌سازی بیشتری دارد.

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت به‌اندازه یک تقاطع نباشد، اما یک معضل ترافیکی در غرب تهران را برطرف می‌کند و تبدیل دو لاین به سه لاین در این مسیر شرایط بهتری را برای تردد وسایل حمل‌ونقل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳ روز بزرگراه شهید لشگری به‌دلیل اقدام‌های مرمت‌سازی بسته شد و تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان می‌تواند موجب افزایش عمر مفید آسفالت در این محدوده شود.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه از نظر ابعاد از کوچک‌ترین پروژه‌هاست، اما انجام آن ویژه و پیچیده بود. ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست، نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است، ادامه داد: طی ۶ ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح -باغستان را در دستور کار داریم، این تقاطع تاثیر فوق‌العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان می‌گذارد.

محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۲۱ نیز در این مراسم بیان کرد: در این نقطه به سبب باریک بودن تقاطع با نارضایتی مردم به‌ویژه در ترافیک صبحگاهی مواجه بودیم و درخواست پلیس نیز حل این موضوع بود، مسئله بعدی ایمنی این نقطه بود که اهمیت این پروژه را نشان می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه این پروژه چند سالی متوقف مانده بود گفت: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری شهرداری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *