خطیب نماز جمعه تهران: یکی از عظیم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان ایجاد وحدت است/ حضور مردم در انتخابات جهادی مقبول بود

15:24 - 25 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۵۶۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
خطیب نماز جمعه تهران: یکی از عظیم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان ایجاد وحدت است/ حضور مردم در انتخابات جهادی مقبول بود
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مشارکت ۴۱ درصدی مردم در انتخابات اخیر یک جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام صدا و سیما، آیت‌الله کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران ضمن دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: لباس وقار، آبرو، زینت و مجوز ارتباط با دیگران و نشانه اجتماعی بودن است، بدن ما لباس روح ماست و لباس روی بدن لباسِ لباس است، بعد از مرگ وقتی بدن از روح جدا می‌شود چه لباسی برای ما آبرو و اعتبار می‌آورد؟ قرآن می‌فرماید، لباس پارسایی و تقوا برای ما آبرو و اعتبار است. گاهی بی آبروی دنیوی بی آبرویی اخروی را در پی دارد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به نکاتی درباره مسئله رشد تولید و مسئله مهار تورم گفت: رئیس دولت و قوه اجرایی با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و اقدامات موثر و پیگیری‌های مستمر توانسته‌اند بالغ بر ۶ هزار بنگاه اقتصادی راکد، یا نیمه فعال را به بهره‌وری و فعالیت برسانند، با راه اندازی این بنگاهها، نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است و در بعضی از استان‌ها در اثر رشد تولید، علاوه بر افراد بومی، افرادی از دیگر استان‌ها جذب محیط کار شده اند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: همچنین در مسئله نفت و معادن زیرزمینی پیشرفت‌های خوبی نصیب مردم شده است، رشد نقدینگی نسبت به سال‌های گذشته از ۴۲ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است که یکی از عوامل تورم، رشد نقدینگی بود و مهار تورم کار دقیقی بوده که انجام شده است.

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری به ۷/۶ دهم رسیده است. همچنین صد درصد بودجه عمرانی تخصیص یافته است، در دولت‌های پیشین بودجه عمرانی کم بود و به دیگر موارد توجه می‌شد، با تخصیص بودجه عمرانی در همه موارد پیشرفت وجود دارد. در این دولت استقراض از بانک مرکزی پیش نیامده است و دولت مقروض بانک مرکزی نشده است، با استمرار سفر‌های کاری رئیس جمهور به استان‌ها، از مشکلات و کار مردم گره گشایی شده است، فقط در یک مورد در سفر رئیس جمهور به بندرعباس، مشکلی ۳۵ ساله حل شد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: دیپلماسی فعال اقتصادی از ویژگی‌های دولت بوده است که امسال یک مورد آن سرمایه گذاری خارجی ۹۱ میلیارد دلاری بوده است و که خود یک رکورد است، رسیدگی به آسیب دیدگان در شهر زلزله زده خوی و سیل زده‌های سیستان و بلوچستان، حضور جهادی دولت و رئیس جمهور در میان مردم این شهر‌ها و آسیب دیدگان اتفاق‌های مثبتی بوده است، اما با همه این فعالیت‌ها مشکلات هنوز حل نشده است و باید این بازدید‌ها ادامه یابد.

وی با اشاره به حضور ۴۱ درصدی مردم در انتخابات گفت: مردم ما در همه امتحانات سربلند بوده اند هم در انتخابات و هم در راهپیمایی‌ها سربلند بوده اند. حضور مردم در پای صندوق‌های رای شکست دشمن بود، به گفته رهبر معظم انقلاب حضور در میدان جهاد بود، مقابله با دشمن، شیطان بزرگ و مقابله با بدخواهان ملت و مقابله با دشمنان استقلال مردم بود، به رغم یک سال تبلیغات بی سابقه و همه جانبه دشمنان خارجی از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و به شایعات و تبلیغات دشمن اهمیت ندادند و بر ولایت مداری پایبند بودند.

وی اضافه کرد: حضور عزت ساز و حماسی مردم با بصیرت و رشید ایران در نقاط مختلف کشور در پای صندوق‌های رای، دینداری، ولایت مداری، دشمن شناسی و زمان شناسی بود و علی رغم گرفتاری‌های معیشتی قشر عظیمی از مردم، حضور داشتند و نشان دادند با وجود این همه مشکلات، حضور ۴۱ درصدی مردم، جهادی مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: مسئله اول جهان اسلام مسئله غزه و فلسطین است، صهیونیست‌های نکبت که در روز‌های اخیر به فرماندهان مقاومت حمله کردند پاسخ مناسبی را در عراق، لبنان و فلسطین گرفتند. در جنگ غزه مشکلات مردم نشان دهنده جنایت بی حد و حصر آمریکا و رژیم صهیونیستی است که در جنایت حد نمی‌شناسند، به زنان، کودکان و بیماران حمله می‌کنند، غذا، دارو و امنیت و سرپناه این مردم را هدف گرفته اند.

آیت‌الله صدیقی ا انتقاد از دولت‌های عربی افزود: چرا دولت‌های عربی که اسم خود را مسلمان گذاشته اند با این رژیم قطع رابطه نمی‌کنند و به ضرر مقاومت فعالیت می‌کنند. متاسفانه برخی از خائنان حتی به آن‌ها کمک می‌کنند، کشور‌های که به میدان نیامدند و بی غیرتی و بی اهمیتی نشان دادند به زودی پشیمان خواهند شد. انشاالله مقاومت به زودی پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک خواهد مالید.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه روزه همه اعمالی که بر یک انسان پارسا، خداشناس، و خداپرست واجب است، تضمین می‌کند افزود: مکاتب قبل از اسلام هم در شریعتشان روزه داشته اند، چرا روزه بر عموم موحدان فرض و واجب است؟ برای اینکه تقوای مستمر داشته باشند و حالت تقوا در وجود انسان نهادینه شود.

وی اظهار کرد: روزه سبب افزایش تقوا در انسان‌ها خواهد شد. در میان عبادت‌ها روزه است که رقت قلب می‌آورد. روزه زنجیره‌ای است که دل‌های همه موحدان عالم را یکرنگ می‌کند، به گونه‌ای که همگان به مناجات و دعا برمی‌خیزند و در نهایت منجر به ایجاد وحدت و یکپارچگی می‌شود.

آیت‌الله صدیقی در پایان اضافه کرد: ایجاد وحدت و اتحاد از عظیم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان است، هر آنچیزی که مردم را ناراحت و مایوس کند و امنیت روانی مردم را متزلزل بکند ظلم و ایجاد تفرقه و جامعه را دستخوش تفرقه قرار دادن است.

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
نظر یکه میترسید ونشان نمیدهید.چه ارزشی دارد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *