رفع مشکل ۹۰ درصد قرارداد‌های گذشته/برگزاری نزدیک به ۶۰ عنوان نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب

20:47 - 15 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۹۵۴
رفع مشکل ۹۰ درصد قرارداد‌های گذشته/برگزاری نزدیک به ۶۰ عنوان نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از پیش‌بینی برگزاری نزدیک به ۶۰ عنوان نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، عصر امروز- سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲- نشست خبری لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و علی خشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

فروزنده در ابتدای سخنان خود گفت: شهرداری از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند؛ به همین جهت این نهاد باید از ۳ منبع شهرسازی شامل عوارض، مولد سازی املاک و کمک‌های دولت منابع بودجه‌ای خود را تامین کند. از آغاز فعالیت مدیریت شهری جدید شاهد تحولی جدی در زمینه تحقق بودجه بودیم به نحوی که در همان نیمه دوم سال ۱۴۰۰، ۳۷ همت از منابع بودجه شهرداری تامین شد؛ این اتفاق در حالی رقم خورد که میزان تحقق بودجه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، ۱۲ همت بود.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ با تامین حدود ۸۰ همت شاهد تحقق ۱۳۷ درصدی بودجه شهرداری تهران بودیم. امسال نیز بودجه مصوب شورای اسلامی شهر تهران در دی ماه محقق شد و برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری لایحه متمم بودجه را تا سقف تامین منابع ۱۰۴ همت به شورا دادیم.

فروزنده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه تامین منابع شهرسازی شاهد گشایش‌های مهمی بودیم؛ به نحوی که اکنون ۸۰ درصد پروانه‌ها در بافت فرسوده صادر شد. در حوزه مولد سازی نیز اقدام به خام فروشی اموال شهر نکردیم بلکه به وسیله آن بسیاری از بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها را با املاکی که در اختیار داشتیم تهاتر کردیم.

فروزنده ادامه داد: نزدیک به ۱۷۰ همت از بدهی شهرداری به بانک‌ها احصا شده که با تسویه آن توانستیم از بانک‌ها برای پیشبرد پروژه‌های توسعه حمل‌ونقلی تسهیلات بگیریم. همچنین در آغاز فعالیت مدیریت شهری ششم، شهرداری تهران ۵۰ قرارداد بلاتکلیف با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها داشت که امروز مشکل ۹۰ درصد این قرارداد‌ها حل شده و ما نیز حدود ۱۰ همت برای پیش‌برد این قرارداد‌ها منابع مالی تزریق کرده‌ایم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب گفت: مطابق تفاهمات صورت گرفته با وزیر صمت بناست نمایشگاه‌های بین‌المللی و بزرگ در شهر آفتاب برگزار شود و نمایشگاه‌های تخصصی در مجموعه سئول؛ بر همین اساس پیش بینی می‌شود سال آینده حدود ۶۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود.

فروزنده در پاسخ به سوال دیگری پیرامون هزینه‌های برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل پایتخت گفت: برقی‌سازی راهبرد اصلی مدیریت شهری تهران و در یک نگاه کلی‌تر دولت برای مبارزه با آلودگی هواست. نزدیک به ۲.۵ میلیون یورو نیز ظرفیت مالی برای واردات ۲۵۰۰ اتوبوس برقی، ۲۷ هزار و ۵۰۰ هزار تاکسی و… در نظر گرفته شده است که در این رابطه شاهد حمایت بی نظیر دولت و بانک مرکزی در تخصیص ارز بوده‌ایم.

وی در رابطه با حضور شرکت‌های چینی‌ها در بازار مسکن تهران گفت: ما اکنون تکنولوژی صنعتی سازی مسکن را نداریم. چینی‌ها قرار است در صورت حضور در تهران علاوه بر صنعتی سازی مسکن، تکنولوژی این کار را در اختیار ما قرار دهند. علاوه بر این در ساخت مسکن از مصالح تولید داخل و نیروی کار بومی استفاده می‌کنیم.

فروزنده در رابطه با هزینه‌های جمع آوری پسماند نیز گفت: بخش عمده‌ای از پیمانکار‌های پسماند تجمیع شده‌اند؛ با این وجود ماهیانه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری پسماند می‌شود که مطابق لایحه بودجه، این رقم در سال ۱۴۰۳ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *