سلاجقه: تراز دریاچه ارومیه به یک‌ونیم میلیارد مترمکعب رسیده است

12:24 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۸۶۳
سلاجقه: تراز دریاچه ارومیه به یک‌ونیم میلیارد مترمکعب رسیده است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: خوشبختانه با بارش‌های اخیر نیز تراز دریاچه ارومیه به یک‌ونیم میلیارد مترمکعب رسیده است.

خبرگزاری میزان - علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست امروز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره رودخانه هیرمند و حق آبه کشورمان گفت: درباره هیرمند هنوز اتفاقی خاصی نیفتاده است و جلسه‌ها به طور مرتب توسط وزرات نیرو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود؛ ما حقابه محیط زیست را تفکیک کردیم و به نفر دوم طالبان نیز اعلام شده است که حقابه محیط زیست باید از توافق ایران و افغانستان جدا شود و منتظر هستیم کارگروه آن‌ها به ایران بیایند و موضوع را بررسی کنند.

وی درباره وضعیت دریاچه ارومیه ضمن اشاره به اینکه هفته قبل از روند احیای دریاچه ارومیه بازدید کردم و معاونت دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست واقعا در حال انجام کار است، بیان کرد: قبل از بارش‌های اخیر تالاب‌های ۱۱ گانه اغماری دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی داشت و از لحاظ حیات وحش وضعیت‌مناسب بود، خوشبختانه با بارش‌های اخیر نیز تراز دریاچه ارومیه به یک‌ونیم میلیارد مترمکعب رسیده است .

وی ادامه داد:  از سد شهید کاظمی مهاباد ۳۰ متر مکعب و از سد بوکان ۱۵۰ متر مکعب بر ثانیه رها سازی صورت گرفته و تا پایان سال برای بقیه سد‌ها نیز این اقدام انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *