گفت‌وگو|

دیلانچیان: اکثر تیم‌ها با قدرت و با نفرات کامل به فیلیپین می‌آیند/ بهتر بود یک قورباغه‌رو با تیم ملی اعزام می‌شد

8:45 - 07 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۴۳۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دیلانچیان: اکثر تیم‌ها با قدرت و با نفرات کامل به فیلیپین می‌آیند/ بهتر بود یک قورباغه‌رو با تیم ملی اعزام می‌شد
سرمربی تیم ملی شنا گفت: اخیرا یکی از پیشکسوتان شنای کشورمان پس از ورود به استخر آزادی و دیدن وضعیت نامطلوب این استخر با اشک و گریه به انتقاد پرداخت.

گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت از شرایط نامساعد استخر مجموعه ورزشی آزادی، اظهار داشت: باوجود صحبت‌هایی که اخیرا در مورد مشکلات استخر آزادی رسانه‌ای شده، اما همچنان هیچ کاری برای بهبود وضعیت این استخر انجام نشده است. امیدواریم با گرم‌تر شدن هوا، شرایط برای تمرین در استخر آزادی بهتر شود، وگرنه هیچ اقدامی برای ترمیم مشکلات گرمایشی و تهویه انجام نشده است. استخر آزادی بهترین استخر ایران است و ترمیم مشکلاتش بودجه‌ای میلیاردی لازم دارد و امیدوارم با نگاه ویژه مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روند بازسازی این استخر به زودی آغاز شود.

سرمربی تیم ملی شنا افزود: اخیرا یکی از پیشکسوتان شنای کشورمان پس از ورود به استخر آزادی و دیدن وضعیت نامطلوب این استخر با اشک و گریه به انتقاد از این شرایط پرداخت. بودجه میلیاردی برای تعمیر و نگهداری استخر آزادی فراتر از بودجه فدراسیون شنا است و نباید انتظاری از فدراسیون در این باره داشت.

*طبق برنامه‌ریزی قبلی اوج آمادگی ملی‌پوشان در مسابقات رده‌های سنی آسیا در فیلیپین است

وی درخصوص عملکرد ملی‌پوشان شنای کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در قطر، گفت: متاسفانه در یکی، ۲ سال اخیر عملکرد شناگران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی جهان خوب نبود و رکورد‌های خوب و قابل توجهی ثبت نکرده بودند، اما خوشبختانه در این دوره از مسابقات در دوحه رکورد‌های بهتری ثبت شد و حتی مهرشاد افقری در ماده ۱۰۰ متر پروانه موفق به شکستن رکورد ملی که متعلق به خودش بود، شد. در این دوره رکورد تعداد شناگر در مسابقات قهرمانی جهان شکسته شد و از سوی دیگر اکثر تیم‌ها که با کادرفنی کامل متشکل از مربیان، آنالیزور، ماساژور و ... به مسابقات می‌آیند و در نهایت نتایج بهتری از ما می‌گیرند. با این وجود طبق برنامه‌ریزی قبلی در نظر داریم اوج آمادگی ملی‌پوشان در مسابقات رده‌های سنی آسیا در فیلیپین باشد و از همین رو افقری و عبدلی با آمادگی ۱۰۰ درصدی در مسابقات قهرمانی جهان حضور نداشتند.

دیلانچیان با تاکید دوباره بر دشوارتر شدن کسب ورودی و حدنصاب المپیک پاریس، تصریح کرد: برای نمونه در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر پروانه در مسابقات قهرمانی جهان قطر فقط ۷ شناگر از ۷۸ شرکت‌کننده موفق به ثبت رکوردی پایین‌تر از حدنصاب ورودی المپیک پاریس شدند. همین شرایط در سایر ماده‌ها هم دیده می‌شد که این نشان از کار سخت شناگران ایرانی برای رسیدن به المپیک دارد.

*اکثر تیم‌ها با قدرت و با نفرات کامل به فیلیپین می‌آیند

وی در مورد وضعیت کاروان شنای ایران در مسابقات رده‌های سنی آسیا، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این رقابت‌ها یک دوره به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و دوره فعلی هم با تعویق چند ماهه آغاز خواهد شد، اکثر تیم‌ها با قدرت و با نفرات کامل به این رقابت‌ها می‌آیند. یکی از هدف‌گذاری‌های فدراسیون شنا، عملکرد قابل قبول در این مسابقات است و امیدواریم این اتفاق رخ دهد. 

دیلانچیان افزود: در رده سنی نوجوانان (۱۳-۱۴ سال) ۴ شناگری که حدنصاب‌های لازم را در تیرماه کسب کرده بودند به فیلیپین اعزام خواهند شد. در رده سنی جوانان (۱۵-۱۷ سال) که به عبارتی آینده شنای کشورمان به حساب می‌آیند ۵ نفر به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند و نکته جالب اینکه ۴ شناگر از این ۵ نفر می‌توانند دوره بعدی هم در رده سنی جوانان در این مسابقات شرکت کنند. در رده سنی آزاد هم مجوز اعزام ۵ نفر گرفته شد تا در نهایت ۱۴ شناگر به فیلیپین اعزام شوند.

*می‌توانستیم با تیم کامل‌تری در فیلیپین حضور پیدا کنیم

سرمربی تیم ملی شنا در پایان، خاطرنشان کرد: باوجود اعزام این ۱۴ شناگر می‌توانستیم با تیم کامل‌تری در فیلیپین حضور پیدا کنیم. برای نمونه علیرضا یاوری که در آمریکا تمریناتش را انجام می‌دهد، می‌توانست در ماده‌های انفرادی مسابقات رده‌های سنی آسیا در بخش انفرادی به مدال برسد و هم در بخش تیمی برای کشورمان مدال‌آوری کند. همچنین حضور علی جعفری که در مجارستان تمرین می‌کند و اسکولارشیپ فینا را دارد، در این مسابقات میسر نشد و علاوه بر این ۲ شناگر، اعزام یک قورباغه‌رو هم می‌توانست در بخش تیمی به دردمان بخورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *