نگاهی به تیراندازی‌ها و کشتار‌های جمعی آمریکا در ۲۰۲۴

8:40 - 06 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۳۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگاهی به تیراندازی‌ها و کشتار‌های جمعی آمریکا در ۲۰۲۴
کشتارها و تیراندازی‌های جمعی در آمریکا که عمدتا با سلاح گرم رخ می‌دهند، با سرعتی بیشتر از گذشته جان مردم این کشور را می‌گیرند.

خبرگزاری میزان – آمریکا در حالی از حل‌وفصل بحران تیراندازی‌های جمعی مرگ‌بار در این کشور ناکام مانده که کشتار‌های دسته‌جمعی نیز در حال تبدیل شدن به بحرانی جدی در این کشور است.

کشتارها و قتل‌های دسته‌جمعی در آمریکا ناامنی بیشتری را برای مردم این کشور رقم می‌زند.

 

نگاهی به تیراندازی‌ها و کشتار‌های جمعی در آمریکا در ۲۰۲۴

تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در ۲۰۲۴

به گزارش گان ویلونس آرشیو، از آغاز سال جاری میلادی تا ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، ۵۶ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داد که ۲ هزار و ۳۳۵ کشته برجای گذاشت.

از ۵۶ تیراندازی جمعی رخ داده در آمریکا در سال ۲۰۲۴، هشت مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده است.

تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در مسیر رو به رشد حرکت می‌کنند و خشونت‌های مسلحانه به‌صورت روزانه خانواده‌ها و جوامع آمریکایی را متلاشی می‌کنند.

بحران تیراندازی جمعی در آمریکا که ریشه در واقعیت فرهنگ مسلحانه این کشور دارد، هنوز در این کشور تعریف واحدی ندارد؛ با وجود این، براساس هر یک از تعاریف موجود از تیراندازی‌های جمعی در آمریکا، تعداد این نوع تیراندازی‌ها به‌طور کلی در حال افزایش بوده است.

کارشناسان دلایل متفاوتی را برای تداوم تیراندازی‌های جمعی در آمریکا ذکر می‌کنند، اما یک دلیل برای بسیاری از آن‌ها، عامل اصلی این بحران است؛ تعداد سلاح گرم در آمریکا از تعداد مردم این کشور بیشتر است.

براساس گزارش سازمان تحقیقاتی سوئیسی Small Arms Survey در سال ۲۰۱۸، حدود ۳۹۰ میلیون سلاح گرم در آن سال در آمریکا در گردش بوده است؛ یعنی به‌طور خاص، در سال ۲۰۱۸ به ازای هر ۱۰۰ شهروند آمریکایی حدود ۱۲۰.۵ سلاح گرم وجود دارد.

مشکل تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در پی شیوع کرونا تشدید شد؛ براساس آمارها، آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تعداد بیشتری سلاح خریداری کردند.

این بدان معنا است که خانواده‌های آمریکایی در مقایسه با سال‌های گذشته اسلحه بیشتری دارند.

 

نگاهی به تیراندازی‌ها و کشتار‌های جمعی در آمریکا در ۲۰۲۴

کشتار‌های جمعی در آمریکا در ۲۰۲۴

به گزارش آسوشیتدپرس، گذشته از تیراندازی‌های جمعی که تراژدی‌های مرگ‌باری را در آمریکا رقم می‌زنند، قتل‌عام و کشتار‌های جمعی نیز در این کشور همچنان رخ می‌دهند.

از آغاز سال جاری میلادی ۹ مورد کشتار دسته‌جمعی در آمریکا ثبت شد که هشت مورد آن با سلاح گرم بوده است.

در حالی که کمتر از ۲ ماه از سال ۲۰۲۴ می‌گذرد، دست‌کم ۴۳ نفر بر اثر کشتار‌های جمعی در آمریکا جان خود را از دست دادند.

تعداد قربانیان ناشی از کشتار‌های دسته‌جمعی در آمریکا در سال ۲۰۲۴ در قیاس با مدت مشابه با سال‌های دیگر، بسیار بالا است؛ هرچند در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۰۸ به ترتیب ۵۳ و ۴۷ نفر بر اثر کشتار‌های جمعی در این کشور جان خود را از دست دادند.

 

نگاهی به تیراندازی‌ها و کشتار‌های جمعی در آمریکا در ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۳ در آمریکا با ۴۲ کشتار دسته‌جمعی و ۲۱۷ قربانی ناشی از آن به پایان رسید که سبب شد ۲۰۲۳ یکی از مرگ‌بارترین سال‌های تاریخ این کشور شود.

براساس اطلاعات موجود، از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۵۳۸ کشتار دسته‌جمعی در آمریکا رخ داده که طی آن‌ها ۳ هزار و ۳۲ نفر کشته و ۲ هزار و ۴۰ نفر زخمی شدند.

جدیدترین مورد کشتار دسته‌جمعی در آمریکا در شهر فرگوسن ایالت میسوری رخ داد؛ جایی که یک زن ۳۹ ساله عمدا خانه خود را آتش زد تا به همراه چهار فرزندش کشته شود.

فرزندان وی شامل دوقلو‌های ۹ ساله، یک کودک پنج ساله و یک کودک ۲ ساله بودند که همگی بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند

شدت بالای آتش مانع به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای نجات جان این زن و فرزندانش شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *