قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

12:55 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۹۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
 قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۰ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران (چهارشنبه ۲ اسفند) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۰ نفر از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

حاجی رضا شاکرمی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: درخواست‌های مراجعه کنندگان در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه متفاوت است به طوری که برخی از افراد خواستار تسریع در رسیدگی هستند.

وی افزود: تراکم کار و میزان ورودی به شعب در دادگستری استان تهران بسیار زیاد است و مردم انتظار دارند که پرونده‌های آن‌ها هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: درخواست متقاضیان دیگر در این ملاقات مردمی مربوط به پرونده‌های کثیرالشاکی بود به طوری که خواستار شناسایی و مزایده هرچه سریع‌تر اموال محکوم علیه بودند تا به اموالشان دست یابند.

وی ادامه داد: پرونده‌های کثیرالشاکی پیچیدگی‌های خاصی دارند چرا که ممکن است توسط افراد مختلف، بانک ها، اداره مالیاتی و... توقیف شده‌باشند؛ بنابراین باید پیگیری شود تا مشکل مردم رفع و به نحوی رد مال‌ها انجام شود.

شاکرمی اظهار کرد: درخواست‌های برخی از متقاضیان نیز اعمال ماده ۴۷۷ بود و به دلیل اینکه معاونت نظارت و پیگیری در بحث اعمال این ماده در دادگستری استان تهران فعال است و اگر مراجعه کننده با دلایل و مدارک درخواستی ارائه کند، دادگستری استان تهران می‌پذیرد و پس از بررسی اعلام نظر می‌کند بر همین اساس پیشنهاد دادیم که اگر شخصی خواستار اعمال ماده ۴۷۷ است به این معاونت مراجعه کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *