جان زندانیان؛ بهای شکست سیستم زندان‌های فدرال آمریکا

8:52 - 29 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۳۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جان زندانیان؛ بهای شکست سیستم زندان‌های فدرال آمریکا
جدیدترین گزارش از وضعیت زندان‌های فدرال آمریکا نشان می‌دهد که مرگ‌های رخ داده در این مراکز تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند.

خبرگزاری میزان – جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهند که شکست زندان‌های فدرال آمریکا در مقابله با بحران‌های درهم تنیده و ریشه‌دار این مراکز به بهای جان زندانیان تمام می‌شود.

بازرسی کل وزارت دادگستری آمریکا به‌تازگی گزارشی را درباره نارسایی‌های ایمنی اداره زندان‌های فدرال این کشور از جمله استفاده گسترده از سلول‌های انفرادی و ناکامی در جلوگیری از ورود مواد مخدر و سلاح منتشر و تاکید کرد که این امر سبب بروز مرگ‌ومیرهای قابل پیشگیری زندانیان شده است.

این گزارش، علت مرگ‌و‌میر‌های قابل پیشگیری در زندان‌های فدرال آمریکا را نقص‌های عملیاتی و مدیریتی سیستم این مراکز از جمله تجهیزات نظارتی و دوربین‌های امنیتی قدیمی، ناتوانی کارکنان در پیروی از رویه‌های تعیین‌شده و کمبود نیروی انسانی خواند.

نگرانی‌های سیستمی درباره زندان‌های فدرال آمریکا پس از مرگ دو زندانی برجسته مورد توجه قرار گرفت: نخست، مرگ وایتی بولگر، یک اوباش بدنام در سال ۲۰۱۸ که در یک زندان فدرال در ویرجینیای غربی کشته شد؛ و دو، خودکشی جفری اپستین، مجرم جنسی در سال ۲۰۱۹ در زندان فدرال منتهن.

واقعیت‌هایی درباره مرگ‌ومیر در زندان‌های فدرال آمریکا

گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای مایکل هوروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا، براساس بررسی مرگ ۳۴۴ زندانی در زندان‌های فدرال آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ تهیه شده است؛ علت این مرگ‌ها تصادفی، خودکشی، قتل یا عوامل ناشناخته اعلام شده است.

گزارش بازرس کل درباره مرگ‌و‌میر‌های ثبت شده در زندان‌های فدرال آورده است که منظور از مرگ‌های تصادفی، مرگ‌و‌میر بر اثر مصرف بیش از حد موادمخدر بوده است و خودکشی علت نیمی از مرگ‌ها را تشکیل می‌دهد.

این گزارش در عین حال آورده است که برخی از زندان‌های فدرال آمریکا از شناسایی و رسیدگی به خطرات خودکشی ناکام مانده‌اند؛ بیش از نیمی از زندانیانی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، در سلول انفرادی نگهداری می‌شدند.

در این گزارش آمده است که کارکنان زندان‌ها به دفعات از یافتن ابزار مورد استفاده در قتل یا خودکشی ناکام مانده‌اند؛ به‌عنوان مثال، در یک مورد کارکنان یک زندان فدرال، سه بار یک سلول را بررسی کردند که یکی از این بررسی‌ها روز قبل از خودکشی زندانی مورد نظر انجام شد؛ گزارش مربوط به خودکشی منجر به مرگ زندانی مذکور نشان می‌دهد که وی بیش از هزار قرص را در سلول خود پنهان کرده بود.

گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا، موادمخدر و سلاح قاچاق شده به زندان‌ها را در یک سوم مرگ‌ومیر‌های ثبت شده در زندان‌های فدرال این کشور دخیل دانسته و اعلام کرد که ۷۰ مورد از ۳۴۴ مورد مرگ‌ومیر زندانیان در زندان‌های فدرال آمریکا بر اثر مصرف بیش از حد موادمخدر روی داده‌اند.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که با وجود کاهش جمعیت زندان‌های فدرال، میزان مرگ‌ومیر افزایش یافته است؛ در حالی که تعداد زندانیان فدرال در آمریکا از میزان اوج خود در سال ۲۰۱۳ به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته، بررسی‌ها نشان می‌دهند که تعداد مرگ‌ومیر زندانیان به دلایل تصادفی، خودکشی، قتل و دیگر دلایل در سال ۲۰۲۱ به اوج رسید.

تعداد مرگ‌ومیر‌های ثبت شده در زندان‌های فدرال آمریکا در سال ۲۰۲۳ نیز ۵۷ مورد اعلام شد.

خودکشی؛ اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر در زندان‌های فدرال آمریکا

گزارش جدید بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا درباره مرگ‌ومیر در زندان‌های فدرال این کشور، به مسائل مرتبط با خودکشی در این مراکز پرداخته و اعلام می‌کند که شکست سیستم زندان‌های فدرال در زمینه‌های مراقبت‌های بهداشت روان و قاچاق نقش بسیار مهمی در این روند داشته است.

از ۳۴۴ مورد مرگ‌ومیر ثبت شده در زندان‌های فدرال آمریکا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ خودکشی عامل ۱۸۷ مورد از مرگ‌ومیر‌ها بوده است و همین امر نگرانی‌ها را درباره قاچاق انواع کالا‌های ممنوعه به پشت میله‌های زندان‌های فدرال، عدم موفقیت در مراقبت‌های بهداشت روان و دیگر چالش‌ها افزایش داد.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که براساس بررسی‌ها خفه کردن خود، سبب مرگ ۱۵۷ زندانی در زندان‌های فدرال این کشور از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ شده است؛ در عین حال، ۱۰۲ نفر از مجموع زندانیانی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند، در سلول انفرادی نگهداری می‌شدند.

یک زندان فدرال در آتلانتا نیز با ثبت ۱۷ مورد مرگ بر اثر خودکشی طی ۷ سال گذشته رکورد ثبت بیشترین موارد مرگ بر اثر خودکشی در زندان‌های فدرال آمریکا را دارد.

ناتوانی در مدیریت زندانیان در معرض خودکشی یکی از مسائلی است که گزارش جدید بر آن تاکید دارد؛ هنگامی که زندانیان تحت بازداشت سیستم زندان‌های فدرال آمریکا قرار می‌گیرند، عددی از یک تا پنج به آن‌ها اختصاص می‌یابد که نشان‌دهنده نیاز آن‌ها به درمان و مراقبت بهداشت روان است.

به ۱۱۸ نفر از زندانیانی که بر اثر خودکشی جان باختند، عدد یک که نشان می‌دهد هیچ نگرانی درباره سلامت روانی وجود ندارد، اختصاص داده شده بود.

قتل در زندان‌های فدرال آمریکا

در بخشی از گزارش جدید بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا آمده است که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، حدود ۸۹ زندانی عمدتا با استفاده از کالای قاچاق در زندان‌های فدرال این کشور به قتل رسیدند.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا تاکید دارد که سلاح سهم قابل‌توجهی در قتل‌های ثبت شده در زندان‌های فدرال این کشور داشته است؛ ۳۷ زندانی با استفاده از سلاح‌های قاچاق مانند چاقو کشته شدند.

خودکشی؛ نماد شکست سیستم زندان‌های فدرال آمریکا

خودکشی جفری اپستین و وایتی بولگر به‌عنوان نماد‌های شکست تکان‌دهنده سیستم زندان‌های فدرال آمریکا برای مدتی به سرفصل خبر‌های این کشور تبدیل شدند؛ اگرچه دلایلی که منجر به مرگ این دو زندانی در زندان‌های فدرال آمریکا شد، استثنا نبودند بلکه نتیجه یک رویه بودند.

اگرچه خودکشی یکی از جدی‌ترین بحران‌ها در سیستم زندان‌های فدرال آمریکا است، اما این سیستم درگیر مشکلات متعددی است که در گزارش‌های مختلف رسمی نیز به آن‌ها پرداخته شده است.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا تابستان گذشته گزارشی درباره زندان زنان تالاهاسی منتشر کرد که نشان‌دهنده وخامت اوضاع بهداشتی در آن مرکز بود.

زندان مذکور همچنین از کمبود کارکنان، زیرساخت‌های در حال فروپاشی، پوشش ناکافی دوربین‌های امنیتی و غربالگری تصادفی برای کنترل کالا‌های قاچاق رنج می‌برد.

با وجود همه مشکلات و مسائل، خودکشی به‌عنوان نماد شکست سیستم زندان‌های فدرال آمریکا شناخته می‌شود؛ بررسی‌ها نشان می‌دهند که زندانیان در زندان‌های فدرال آمریکا با نرخ بالایی در معرض خطر خودکشی قرار دارند و یکی از اصلی‌ترین دلایل این امر، استفاده گسترده از سلول انفرادی است.

بی‌توجهی به استاندارد‌های بهداشت روان از سوی کارکنان زندان‌های فدرال یکی دیگر از دلایل مهم نرخ بالای خودکشی در این مراکز است.

موضوع نگران‌کننده درباره سیستم زندان‌های فدرال آمریکا، نبود یا ناقص بودن سوابق است؛ در بسیاری از موارد، اطلاعات کلیدی درباره بسیاری از مشکلات این سیستم وجود ندارد؛ به‌عنوان مثال، آمار دقیقی درباره بحران کمبود کارکنان در زندان‌های فدرال آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *