اجتهادی: بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو رسوبی در ۲ سال گذشته تعیین تکلیف شد

11:11 - 24 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۶۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اجتهادی: بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو رسوبی در ۲ سال گذشته تعیین تکلیف شد
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین در اختیار سازمان تعیین تکلیف شده است، گفت: تلاش داریم تا پایان سال تمامی خودرو‌های در اختیار سازمان را تعیین تکلیف کنیم.

خبرگزاری میزان - عبدالمجید اجتهادی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری صبح امروز اظهار کرد: این سازمان تا پیش از دولت سیزدهم برای مردم شناخته شده نبود.

وی در ادامه افزود: حضور رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه موجب شد تا تعیین تکلیف کالا‌ها به‌خوبی انجام و این سازمان شناخته شود.

اجتهادی بیان کرد: بنا به گزارش همکاران گمرک استان هرمزگان که در سفر رئیس‌جمهور اعلام شد، می‌توانیم بگوییم که هیچ کالای رسوبی قبل از سال ۱۴۰۰ در بنادر، انبار‌های گمرک و انبار‌های سازمان اموال تملیکی دیگر وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به اینکه ۳۶۰ کامیون کالا مربوط به دهه ۸۰ انهدام شده است، گفت: به این ترتیب در انبار‌های مربوط به این سازمان کالا‌های سنواتی دیگر وجود ندارد.

وی اظهار کرد: موضوع تعیین تکلیف کالا‌ها کاملا به‌صورت شفاف در حال انجام است و ۹۷ درصد کالا‌ها از طریق حراج برخط به مزایده گذاشته شده است.

اجتهادی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۲ تمام حراج‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شده است، گفت: در سال‌جاری، ۱۸۰ مرحله حراج برخط الکترونیکی انجام شده است.

برگزاری ۲۲ حراج در روز ۲۲ بهمن

به گفته مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، در روز ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲، در ۲۲ استان ۲۲ حراج برخط برگزار شده است. 

وی همچنین تاکید کرد: طبیعی است که مشکلاتی در برگزاری مزایده‌ها وجود داشته باشد، اما در تلاشیم این مشکلات برطرف و کاملا شفاف برگزار شود.

اجتهادی اعلام کرد: برای اولین‌بار مجمع سازمان در موعد مقرر و بدون بند مشروط صورت‌حساب‌های این سازمان به تائید رسیده است.

به گفته مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، این سازمان براساس آمار‌ها در ردیف نهم شرکت‌های سودده قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تعامل مراجع اجرایی و قضایی موجب تعیین تکلیف بهتر کالا‌ها شده است، اظهار کرد: در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ۱۰۹ درصد رشد تعیین تکلیف کالا‌ها را داشته‌ایم.

به گفته اجتهادی، تاکنون بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو و ۲ هزار دستگاه موتورسیکلت تعیین تکلیف شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: گفت: کلیه اقدامات در مورد خودرو‌های سواری با هماهنگی و اخذ مجوز‌های لازم صورت گرفته و نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود ندارد. 

به گفته مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، تنها چند خودرو آمریکایی به‌علت برخی ملاحظات در مزایده‌ها عرضه نشده است. 

فروش کلیه خودروها در داخل کشور 

اجتهادی تاکید کرد: براساس متن بودجه سال ۱۴۰۲، کلیه خودرو‌ها در داخل کشور و با پلاک ملی به فروش رسیده است و همچنین در سال گذشته ۲ فروند هواپیما از اموال تملیکی خارج و تعیین تکلیف شدند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی همچنین درباره اموال غیرمنقول در اختیار سازمان گفت: در یک پرونده ۱۱۴ فقره ملک و در یک پرونده دیگر ۳۸ فقره ملک در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت.

اجتهادی در ادامه افزود: با کمک مراجع قضایی برخی از این املاک از طریق برگزاری مزایده تعیین تکلیف شدند و برخی دیگر در حال شناسایی و اخذ سند هستند.

وی همچنین اظهار کرد: یک ملک مربوط به پرونده جرایم اقتصادی در بندر نوشهر با متراژ ۸۵ هزارمترمربع وجود دارد که با توجه به اینکه تاکنون متقاضی برای آن وجود نداشته، به فروش نرسیده است.

مزیت عرضه کالا در سامانه‌های برخط چیست؟

اجتهادی درباره مزیت‌های حراج‌های برخط در پاسخ به میزان گفت: در سال‌های گذشته حراج‌ها به‌صورت ماهانه و حضوری بوده، اما در حال حاضر تمامی مراحل حراج الکترونیکی برگزار می‌شود و ثبت‌نام آن کاملا رایگان است و نیاز به تائید امضا ندارد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه تمامی افراد می‌توانند در این حراج‌ها شرکت کنند، اعلام کرد: قیمت‌های پایه از سوی کارشناس قیمت‌گذاری می‌شود و خریدار می‌تواند در یک فضای رقابتی کالا را خریداری کند و قیمت‌ها پایین‌تر از قیمت بازار است که برای خریداران صرفه اقتصادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه فروش‌ها از طریق مزایده‌ها انجام می‌شود، اعلام کرد: کالا‌هایی مانند پوشاک، کیف، کفش و لوازم‌التحریر سازمان اموال تملیکی امکان فروش ندارد و تاکنون در مزایده‌ها عرضه نشده است. 

اجتهادی همچنین درباره تعیین تکلیف کالا‌های فسادپذیر در پاسخ به میزان گفت: کالای فسادپذیر همواره در اختیار سازمان اموال تملیکی وجود دارد، اما این سازمان در تلاش است با کسب مجوز از مراجع رسیدگی‌کننده پیش از صدور آرای قطعی، از طریق مزایده‌ها این کالا‌ها را تعیین تکلیف کند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در پایان با اشاره به اجرای مرحله اول طرح نسیم مهربانی که با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، گفت: در اسفند سال‌جاری مرحله دوم این طرح اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *