گفت‌وگو|

مدیرروستا: نه خوب بازی کردیم، نه جام گرفتیم/ دستیاران قلعه‌نویی تجربه لازم را نداشتند

1:00 - 22 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۱۶۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مدیرروستا: نه خوب بازی کردیم، نه جام گرفتیم/ دستیاران قلعه‌نویی تجربه لازم را نداشتند
پیشکسوت فوتبال گفت: با وجود بازیکنان بسیار تأثیرگذار که هر کدام‌شان برای هر تیمی نعمت هستند، باید عملکرد بهتری را از آن‌ها می‌دیدیم.

علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو میزان، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: جام ملت‌ها که آغاز شد، با توجه به اینکه تیم ملی یک نسل طلایی با تجربه را در اختیار داشت، پیش‌بینی می‌کردیم که دیگر موقع کسب جام است. در شروع بازی‌ها در مرحله مقدماتی، آن بازی‌های درخور نام تیم ملی ایران صورت نگرفت، اما پیروزی به دست می‌آمد. همیشه می‌گویند که به بازی خوب جام نمی‌دهند البته خوب بازی نکردند و جام را هم نگرفتند. 

وی افزود: در نهایت تیم ملی بازی‌هایی را که باید به نمایش می‌گذاشت تا بازی روز دنیا را نمایش دهد، نداد. با وجود بازیکنان بسیار تأثیرگذار که هر کدام‌شان برای هر تیمی نعمت هستند، باید عملکرد بهتر از این را از آن‌ها می‌دیدیم. با نتایجی که به دست آمد و هم اکنون که همه چیز تمام شده است، مثل یک دیکته نوشته شده است و می‌شود از آن غلط گرفت.

*خداداد عزیزی می‌توانست کمک بیشتری به قلعه‌نویی کند

کارشناس فوتبال در مورد رفع نواقص فنی در تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا باید راهکاری اندیشیده می‌شد که شروع تیم ملی در مسابقات نمایش خوبی باشد. یکی از مباحث فوتبالی این است که چرا امیر قلعه‌نویی از خداداد عزیزی استفاده نکرد، چون تحلیل عزیزی کارشناسی و فنی است و می‌توانست به سرمربی تیم ملی راهکار بدهد. یک موقعی پیشکسوتان از تیم ملی ایراد می‌گیرند، اما برای رفع آن ایراد راهکاری ندارند، اما خداداد برای برطرف کردن معضلات تاکتیکی تیم ملی می‌توانست کمک شایانی بدهد.

وی ادامه داد: یک فرد باتجربه باید موارد فنی را به سرمربی انتقال بدهد، اما از یک بابت هم خوشحالیم که ملی‌پوشان باسابقه تیم ملی فوتبال ایران در کادر فنی قرار گرفتند، اما‌ ای کاش به لحاظ تجربه از نفرات باتجربه‌تر در کادرفنی تیم ملی استفاده می‌شد تا بهتر به قلعه‌نویی کمک کنند. وجود رحمان رضایی و آندرانیک تیموریان که در سطح بالای فوتبال دنیا بازی کرده‌اند، خیلی خوب است، اما تجربه لازم را در عرصه مربیگری نداشتند.

*فوتبال ایران با فوتبال روز دنیا فاصله دارد

مدیرروستا در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم دستیاران و کمک مربیان باید بیشتر به سرمربی تیم ملی کمک می‌کردند. به هر صورت تیم ملی به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نرسید و باید ببینیم در آینده چه کاری باید بکنیم تا در مسابقات بعد به این معضل برخورد نکنیم. باید قبول کنیم که فوتبال ایران با فوتبال روز دنیا فاصله دارد و باید هر چه زودتر این معضلات از فوتبال داخلی برطرف شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *