ایران اتهام‌های آمریکا را درباره نیرو‌های مسلح رد کرد

8:03 - 18 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۷۲۴
ایران اتهام‌های آمریکا را درباره نیرو‌های مسلح رد کرد
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: ایران ضمن رد قاطعانه اتهام‌های بی‌اساس مندرج در نامه مربوط علیه نیرو‌های مسلح ایران، عملیات نظامی انجام شده از سوی آمریکا در خاک عراق و سوریه را به شدت محکوم می‌کند.

خبرگزاری میزان - امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد قاطعانه اتهام‌های بی‌اساس مندرج در نامه مربوط علیه نیرو‌های مسلح ایران، عملیات نظامی انجام‎شده آمریکا در خاک عراق و سوریه در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴ را به شدت محکوم می‌کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، تصریح کرد: این عملیات‌های غیرقانونی به‌صورت تعمدی غیرنظامیان و زیرساخت‌های ضروری را مورد هدف قرار داده و به تلفات و جراحات متعدد بین غیرنظامیان منجر شده است؛ چنین اقدام‌های غیرقانونی نه تنها ناقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد، به‌ویژه ماده ۲ (۴) بوده، بلکه صلح و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.

ایروانی، گفت: علاوه بر این، جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه، اقدام‌های نظامی آمریکا را که آشکارا تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال این دو کشور را نقض می‌کند، به شدت محکوم می‌کنند؛ بنابراین، ابلاغیه‌ای که آمریکا به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل به شورای امنیت ارائه می‌کند، فاقد توجیه قانونی است و چنین اقدام‌هایی را مشروعیت نمی‌بخشد.

سفیر ایران در سازمان ملل در این نامه اضافه کرد: در ادامه مکاتبات پیشین، از جمله نامه‌های مورخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳، ۲ ژانویه و ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۳/۹۵۳، S/۲۰۲۴/۹، S/۲۰۲۴/۱۱۰)، مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه مورخ فوریه ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۱۳۵) نماینده دائم آمریکا نزد سازمان ملل، تهیه شده است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *