معاون وزیر ارشاد: تاثیر نمایشگاه رسانه‌ها بر انتخابات قابل توجه خواهد بود/ بخشی با عنوان غزه در نمایشگاه رسانه‌های ایران در نظر گرفته شده است

13:50 - 17 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۶۱۴
معاون وزیر ارشاد: تاثیر نمایشگاه رسانه‌ها بر انتخابات قابل توجه خواهد بود/ بخشی با عنوان غزه در نمایشگاه رسانه‌های ایران در نظر گرفته شده است
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ضمن تاکید بر حضور گروه‌های تولید محتوا و دانش‌بنیان‌های حوزه رسانه «انسان رسانه‌ها» در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، تاثیر نمایشگاه رسانه‌ها بر انتخابات را در این دوره ویژه دانست.

خبرگزاری میزان - نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ها و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احسان حامد مقدم مدیر اجرای این نمایشگاه صبح روز سه‌شنبه هفدهم بهمن‌ماه در محل معاونت امور رسانه برگزار شد.

در این نشست فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ها و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به شعار بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: پویش (نجستم همیشه به جز راستی) به عنوان شعاری برای بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه‌های رسانه‌های ایران انتخاب شد. این دوره از نمایشگاه تلاش دارد تا با یک پوست‌اندازی جدید وارد عرصه فرهنگ شود.

وی ادامه داد: بیست و چهارمین دوره از جشنواره رسانه‌های ایران از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفندماه در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. این مهم پس از گذشت چند سال وقفه برگزار شده است. یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه رسانه‌های ایران توجه به گروه‌های تولید محتوا و دانش‌بنیان‌های حوزه رسانه «انسان رسانه‌ها» و فعالان حوزه خبر در نمایشگاه امسال است.

مهدی پور سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موردبررسی قرارداد و افزود: این وزارتخانه تلاش دارد تا تحولات جدیدی را در نمایشگاه بیست و چهارم رقم بزند و این رویداد را به مهم‌ترین گردهمایی، هم‌اندیشی و پویش رسانه‌ها بدل کند.

وی در مورد هزینه غرفه‌ها تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت‌سازی‌های لازم را برای حضور رسانه‌ها انجام داده و در این زمینه حداقل قیمت را برای حضور آنان فراهم کنیم. قیمت‌های مناسبی که کمترین هزینه را به رسانه‌ها تحمیل کند.

مهدی پور اشاره‌ای به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته افزود: حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده همچنین رسانه‌ها از جمله رویکرد‌هایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که طی سال‌های اخیر پیگیری می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اشاره‌ای به جشنواره رسانه‌ها داشت و بیان کرد: در تابستان سال جاری اقدام به برگزاری یک جشنواره کردیم بدین ترتیب نمایشگاه رسانه‌های ایران از جشنواره مطبوعات جدا برگزار شد.

وی حضور بخش بین‌الملل را یکی از ابعاد بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران دانست و بیان کرد: رویداد طوفان الاقصی سبب شکل‌گیری غرفه ویژه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران شد تعدادی از رسانه‌های خارجی همچنین رسانه‌های بزرگ منطقه و دنیا در آن حضور خواهند داشت تا بدین ترتیب مشارکت و آموزش بخشی از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران شود.

مهدی پور تاکید کرد: از اواخر دی‌ماه فراخوانی ارائه شد که طی آن ۶۰۰ رسانه درخواست حضور در نمایشگاه را دارند و از دیروز نیز ثبت نام‌ها برای قطعی کردن حضور آنان آغاز شده است در عین حال کمیته‌هایی هم‌زمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد همچنین در چهل و دومین دوره از نمایشگاه‌های رسانه‌های ایران از جلد دوم دانشنامه مطبوعات ایران نیز رونمایی خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به یک پرسشی درباره تاثیر نمایشگاه رسانه‌های ایران بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد: نمایشگاه رسانه‌ها در برگزاری پرشور انتخابات اثرگذار خواهد بود و به تبادل ایده‌ها و نظر‌ها خواهد انجامید. حوزه‌های رسانه‌ای هم پیش‌بینی لازم را در این زمینه کرده‌اند.

مهدی پور در ادامه با توجه به هزینه‌های زیرساختی که برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده، تاکید کرد: حداقل هزینه‌ها را برای برگزاری نمایشگاه داشته باشیم. برای آماده‌سازی یک غرفه ۱۲ متری مبلغ ۶ میلیون در نظر گرفته شد هر چند نسبت به سال ۱۳۹۶ تخصیص چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: امسال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از رسانه‌ها حمایت شده است که شامل یارانه‌ها، آگهی‌های دولتی و کاغذ بوده است. در گذشته بودجه برای خرید کاغذ حذف شده بود، ولی در دو سال گذشته عددی را برای کاغذ در نظر گرفتیم. امیدواریم تا پایان سال این مبلغ هزار میلیارد را رد کند که این مبالغ در قیاس با گزارش‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عدد قابل توجهی است.

مهدی پور گفت: البته حمایت‌های غیر مستقیم هم به اهالی رسانه داشته‌ایم، مثلا تعداد اعضای سامانه خبرنگاران که به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید و یا تعداد افراد بیمه شده در صندوق اعتبار هنر است که منابع مالی برای آن‌ها صرف شده است همچنین معافیت مالیاتی را هم داشتیم که همگی گواه بر حمایت‌های رسانه‌ای است.

در انتها از پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران رونمایی شد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *