سعداله‌یف: محبوبیت عبدالرشید غیرمنتظره بود/ آنچه اتفاق می‌افتد خواست حق تعالی است

10:16 - 13 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۸۴۸
سعداله‌یف: محبوبیت عبدالرشید غیرمنتظره بود/ آنچه اتفاق می‌افتد خواست حق تعالی است
برادر قهرمان کشتی المپیک گفت: زمانی که عبدالرشید برای نخستین‌بار در مسابقات یاریگین قهرمان شد محبوبیت غیر منتظره‌ای به دست آورد.

خبرگزاری میزان - عبدالرشید سعداله‌یف، قهرمان دو دوره المپیک، اواخر تابستان به دلیل مصدومیت نتوانست مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی را به پایان برساند. پس از اینکه تحت عمل جراحی قرار گرفت و دوران نقاهت را گذراند، به تشک بازگشت و برنده سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی یادبود ایوان یاریگین شد. در حالی که عبدالرشید پس از پیروزی مورد استقبال اهالی کشتی قرار گرفته بود، مردی که بسیار شبیه به کاپیتان تیم ملی روسیه بود، با مدال و لوح یادبود مسابقات در حاشیه ایستاده بود و او انور برادر بزرگتر عبدالرشید است.

انور در گفت‌وگویی کوتاه ابراز داشت که عبدالرشید در دوران کودکی چگونه بوده و اولین قدم‌های خود را در دنیای کشتی چگونه برداشته است و اینکه شباهتش به عبدالرشید، اغلب موجب گیجی مردم می‌شود.

انور سعداله‌یف با اشاره به اینکه فرزند کوچکتر هیچ‌وقت دوست ندارد کسی او را در اطرافش اداره و مجبور به انجام کاری کند و بیشتر مقاومت می‌کند، گفت: مردمان کوهستان اغلب چیزی جز مدرسه، ورزش، زندگی خاص خود ندارند. کشتی آزاد یکی از رایج‌ترین و مورد علاقه‌ترین فعالیت‌هاست. اتفاقاً با هم آموزش کشتی را شروع کردیم، اما یک برادر بزرگتر به نام زمرد هم داشتیم که ما را کنترل می‌کرد و مجبورمان می‌کرد بین خودمان مسابقه دهیم.

وی افزود: درست ۱۰ سال پیش، زمانی که عبدالرشید برای نخستین‌بار در مسابقات یاریگین قهرمان شد و به تیم بزرگسالان روسیه پیوست، همه دنیا فهمیدند که او کیست. همان زمان محبوبیت بسیاری به دست آورد، نحوه مبارزه را آموخت، البته آن زمان این اتفاق‌ها برای ما هم غیر منتظره بود.

برادر قهرمان نامدار کشتی جهان با بیان اینکه احتمالاً شش‌ماه گذشته سخت‌ترین ماه‌های زندگی حرفه‌ای عبدالرشید بوده است، ابرازداشت: اگرچه دشوار به‌نظر می‌رسید، اما عبدالرشید واقعاً می‌خواست در مسابقات یاریگین به روی تشک برود. دکتر به او تضمین داد اگر همه توصیه‌ها را رعایت کنید، چهار ماه دیگر می‌تواند بجنگد. عبدالرشید شروع به تمرین کرد. من خودم دکتر هستم، می‌فهمم که عمل چقدر سخت بوده و چه جراحت سختی داشته است، امروز نگران نتیجه نبودم، بلکه بیشتر نگران سلامتی او بودم. اگر او روی تشک باشد و تاریخ‌سازی را هدف خود قرار داده باشد، هرکاری می‌تواند انجام دهد. بله، او این مسابقات را با درخشش به پایان رسانید و در واقع آنچه اتفاق می‌افتد خواست حق تعالی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *