ابزارهای نوین توسعه تجارت، ضرورت بقای شرکت های بیمه ای

15:23 - 23 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۷۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سلیمانی گفت:استفاده از ابزار‌های نوین توسعه تجارت برای بقای شرکت‌های بیمه‌ای یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش گروه اقتصاد ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه رعایت اصول اساسی بازاریابی و استفاده از ابزار‌های نوین توسعه تجارت برای تداوم فعالیت و بقای شرکت‌های بیمه‌ای یک ضرورت انکارناپذیر است، اظهار کرد: ورود نمایندگان بیمه‌ای و کادر شبکه فروش در تصمیم سازی‌ها به نفع شرکت‌های بیمه است چرا که شبکه فروش نقاط قوت و ضعف محصولات بیمه‌ای را به خوبی می‌شناسد و می‌توانند در اصلاح ساختار‌های تولید محصول و بسته‌های بیمه‌ای اظهارنظر کنند.


رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت تجارب و دانش بازاریابی نمایندگان فروش بیمه، تصریح کرد: نمایندگان منتظر ابلاغ‌ها و ارائه راهکار‌ها توسط نهاد ناظر نباشند و خودشان با استفاده از پیشینه حرفه‌ای و دانش فنی خود راه حل‌هایی را برای بهبود وضعیت صنعت بیمه ارائه کنند.

سلیمانی اظهار کرد: اگر مصوبات شورای عالی بیمه با منافع بیمه گران و بیمه گذاران در تعارض باشد قطعا در هنگام اجرا با مشکل روبرو خواهد شد و به همین خاطر نمایندگان باید با ارائه پیشنهاد و نقطه نظرات خود در وضع قوانین و آیین نامه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به جرات می‌گویم مهمترین قشری که می‌تواند جلوی فساد، تخلف و تقلب در صنعت بیمه را بگیرد مجموعه نمایندگان و کادر شبکه فروش بیمه‌ای هستند که با تحقق این امر در وضعیت معیشتی آنان نیز تحولی اساسی صورت خواهد گرفت.

سلیمانی افزود: هر چقدر مردم از عملکرد صنعت بیمه ناراضی باشند اقبال آنان به خرید بیمه نامه نیز کمرنگ خواهد شد که البته این نارضایتی ریشه در عوامل گوناگونی دارد که ضعف قوانین موجود، تخلف نمایندگان و سوء رفتار برخی از فعالان صنعت بیمه از آن جمله به شمار می‌رود.

رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از شادابی شبکه فروش صنعت بیمه و تعصب آنان به این صنعت بر اهمیت امر آموزش در توسعه صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: هر نیروی جدیدی که قصد ورود به صنعت بیمه را دارد باید نخست آموزش کافی را پشت سربگذارد تا آگاهانه در این عرصه فعالیت کند و در گام‌های بعد نظارت دقیق و پایش مستمر توسط شرکت‌های بیمه الزامی است.

وی تصریح کرد: وضع قوانین و آیین نامه‌های متناسب و مدیریت صحیح فضای دیجیتال نه تنها به کسب بیمه‌ای نمایندگان شبکه فروش لطمه نمی‌زند بلکه با تهیه بسته‌های بیمه‌ای می‌توان بازار‌های جدیدی را ایجاد کرد.


رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود؛ افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جامعه را سیاست اصلی و راهبرد استراتژیک نهاد ناظردانست و افزود: نمایندگان با تکیه به تجارب خود در امر فروش بیمه نامه با ذائقه بیمه گذاران آشنایی بیشتری دارند و می‌توانند بسته‌های خاصی را پیشنهاد بدهند تا مردم برای خرید بیمه نامه‌های زندگی ترغیب و تشویق شوند.

رئیس شورای عالی بیمه یادآور شد: در راستای توسعه بیمه‌های زندگی به شرکت تخصصی خاورمیانه مجوزی اعطا شده و مجوز‌های دیگری نیز برای ورود شرکت‌های تخصصی فروش بیمه نامه‌های عمر در دست صدور است.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های چابک و خوشفکر می‌توانند شرکت‌ها را از بحران نجات بدهند چرا که در عصر حاضر اصل رقابت پذیری فقط در گرو تامین سرمایه نیست و به توانمندی‌های نیروی انسانی بستگی دارد.

سلیمانی با اشاره به بازار‌های بکر صنعت بیمه در حوزه‌های گوناگون از جمله وجود بیش از بیست و هفت میلیون مسکن در کشور، گفت: اگر فعالان صنعت بیمه و در راس آنان نمایندگان شبکه فروش اهمیت این بازار بزرگ را درک کنند یک تجارت چند هزار میلیارد تومانی در انتظار صنعت بیمه خواهد بود و این صنعت علاوه بر تامین منافع کارکنان خود خواهد توانست در تولید ناخالص ملی نیز نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

ایشان موفقیت شرکت‌های بیمه را در گرو فعالیت حرفه‌ای و باانگیزه شبکه فروش ارزبابی کرد و از نمایندگان بیمه و شبکه فروش خواست در بحث فروش بیمه نامه‌ها رضایت بیمه گذاران و اصول حرفه‌ای را در نظر داشته باشند.

وی در پایان تشکیل کمیته صیانت را در راستای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران عنوان کرد و با اشاره به اتفاقات تلخ برخی ازموسسات اعتباری در کشور، تصریح کرد: ما به عنوان نهاد ناظرنسبت به شبکه فروش حساسیت ویژه‌ای داریم که دلیل اصلی آن اهمیت حقوق بیمه گران و بیمه گذاران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *