قطر: گفت‎وگو بهترین راه‌ برای حل اختلاف‌ها با ایران است

14:16 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۱۶۲
قطر: گفت‎وگو بهترین راه‌ برای حل اختلاف‌ها با ایران است
سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه گفت‎وگو بهترین راه‎ برای حل اختلاف‎ها با ایران است، می‎گوید که راه کاهش تنش در دریای سرخ، پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

خبرگزاری میزان – ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‎شنبه، سوم بهمن، در کنفرانسی خبری، گفت: بار‌ها تاکید کردیم که بهترین راه برای حل اختلاف‌ها با ایران، گفت‌وگو است.

وی در بخشی دیگر با اشاره به تشدید بحران بشردوستانه در غزه، گفت: شرایط در غزه مدام در حال تغییر است؛ با وجود این، تلاش‌های میانجی‌گرانه برای حل بحران غزه ادامه دارد و ما به تلاش برای برقراری آتش‌بس پایدار در غزه ادامه می‌دهیم.

این مقام قطری، اظهار کرد: باید فشاری واقعی به سمت روند صلح صورت بگیرد که فلسطین هسته مرکزی آن باشد، چراکه ادامه جنگ در غزه فقط منجر به خسارت‌های بیشتر خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن غیرقابل قبول خواندن ایجاد موانع برای ورود کمک‌ها به نوار غزه، از جامعه بین‌المللی خواست با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی مسیر ارسال کمک‌های کافی به غزه را هموار کنند.

الانصاری، همچنین بیان کرد: قطع ارتباط در داخل غزه و ارسال نشدن کمک به این منطقه، تلاش‌ها برای میانجی‌گری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی درباره تشدید تنش‌ها در دریای سرخ، ضمن مرتبط خواندن این بحران با جنگ علیه غزه، گفت: از همه تلاش‌های منطقه‌ای برای کاهش تنش در دریای سرخ حمایت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که دوحه همچنان بر این باور است که پایان دادن به تنش در منطقه با پایان دادن به جنگ غزه مرتبط است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *