قیمت و سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی هیچ تغییری نکرده است

15:25 - 02 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۹۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت و سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی هیچ تغییری نکرده است
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره کاهش میزان سهمیه آزاد کارت‌های سوخت شخصی گفت: هیچ‌گونه تغییری در سهمیه و قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومانی رخ نداده و تنها سهمیه بنزین آزاد کارت‌های سوخت برای کنترل مدیریت و توزیع سوخت از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته است.

خبرگزاری میزان _ جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با رسانه ملی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه تغییری در سهمیه بنزین یارانه‌ای (۱۵۰۰ تومانی) رخ نداده است، اظهار کرد: هیچ‌گونه تغییر قیمتی نیز برای بنزین یارانه‌ای اتفاق نیفتاده و در آینده نیز تغییری نخواهیم داشت و سهمیه بنزین همان ۶۰ لیتر است. 

 وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن سال‌جاری ۲ سیاست در توزیع بنزین اعمال شده است، افزود: یکی از این سیاست‌ها کاهش زمان ذخیره سوخت در کارت‌های شخصی است.

سالاری‌نسب افزود: زمان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت پیش از کرونا ۶ ماه بود که به‌علت کاهش تردد‌ها در دوران کرونا این زمان به ۹ ماه افزایش یافت و در حال حاضر با سیاست جدید مجدد به ۶ ماه کاهش یافت، به‌صورتی که سهمیه سوخت افراد تا ۶ ماه در کارت‌های شخصی به میزان ۳۶۰ لیتر ذخیره خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، براساس ارزیابی‌ها مردم تنها حدود ۱۲۰ لیتر بنزین در کارت‌های خود ذخیره می‌کنند.  

وی همچنین سیاست دوم را کاهش سهمیه آزاد کارت‌های سوخت دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت کارت‌ها و مدیریت توزیع سوخت، سهمیه آزاد ۱۵۰ لیتری را به ۱۰۰ لیتر کاهش داده‌ایم.

سالاری‌نسب با تاکید بر اینکه تنها ۳۵ درصد از سهمیه بنزین کارت‌های آزاد در طول ماه استفاده می‌شود، اعلام کرد: تصمیم گرفته شد برای مدیریت افراد پرمصرف میزان سهمیه آزاد کارت‌های سوخت کاهش یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *