شکست آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف جنگی

7:30 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۴۹
شکست آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف جنگی
کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌های آمریکا و غرب، اما همچنان در رسیدن به اهداف تعیین‌شده خود در غزه ناکام بوده است.

خبرگزاری میزان - جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بیش از ۱۰۰ روز است که ادامه دارد و کارشناسان معتقدند که این رژیم نتوانسته به اهداف اعلامی خود در غزه دست پیدا کند.

بیش از ۱۰۰ روز از جنگ غزه گذشته و هیچ‌یک از اهداف جنگ در مقابل صبر و استواری نوار محاصره شده غزه تحقق نیافته است؛ نه مقاومت پایان یافت، نه جلوی عملیات ضد خودرو‌ها و نظامیان دشمن متوقف شد و نه شهرک‌نشینان زندانی آزاد شدند، بلکه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی در جهنم غزه زمین‌گیر شد.

مقاومت فلسطین در نوار غزه همچنان قادر است به عمق دشمن حمله کند. اشغالگران به دروغ گفته‌اند که شمال نوار غزه را خلع سلاح کرده و توانایی‌های نظامی مقاومت را از بین برده‌اند، اما درگیری‌ها حاکی از چیز دیگری است. 

مقاومت همچنان تل‌آویو را از شمال نوار غزه آماج حملات موشکی قرار می‌دهد و خودرو‌های دشمن را به گونه‌ای که رژیم صهیونیستی نیز ناچار به اعتراف به آن است، منهدم می‌کند. 

شکست رژیم صهیونیستی در غزه

پایگاه میلیتری استراتژی مگزین در مقاله‌ای درباره ناکامی رژیم صهیونیستی در کسب دستاورد، نوشت: اسرائیل هیچ هدف عملیاتی بلندمدتی در قبال غزه ندارد. اسرائیل اعلام می‌کند که علاقه‌مند به تغییر وضعیت مدیریت غزه و جایگزینی حماس است، اما هیچ راهبردی برای دستیابی به این هدف بلندمدت ندارد.

ان‌بی‌سی نیوز هم در مطلبی موضوع شکست رژیم صهیونیستی در دست‌یابی به اهداف خود در غزه، نوشت: اسرائیل می‌گوید در نبرد‌های خیابانی که با بمباران‌های بی‌امان پشتیبانی می‌شود، دستاورد‌هایی در میدان نبرد علیه حماس به دست آورده و شروع به از بین بردن زیرساخت‌های نظامی آن کرده است؛ اما کارشناسان و افسران سابق ارتش آمریکا می‌گویند که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مبارزان حماس در آستانه شکست استراتژیک هستند. 

مایکل ناگاتا، بازنشسته ارتش آمریکا، که بر نیرو‌های عملیات ویژه ارتش این کشور در خاورمیانه نظارت داشت، گفت: من فکر می‌کنم این احتمال که آن‌ها (رژیم صهیونیستی) به هدف استراتژیک از بین بردن حماس دست یابند، با گذشت هر روز کمتر می‌شود.

عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خشم سیاسی بین‌المللی را متوجه کابینه این رژیم کرده است.

ان‌بی‌سی، تاکید کرد: اسرائیل تاکنون نتوانسته به اهداف کلیدی که برای کارزار نظامی خود تعیین کرده، دست یابد.

به گفته این پایگاه، سران ارشد حماس در قید حیات هستند؛ زیرساخت‌های نظامی مقاومت از بین نرفته است؛ این رژیم هنوز نتوانسته شهرک‌نشینان زندانی را آزاد کند. همچنین با وجود ادعای رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن دائمی حماس از قدرت سیاسی، اما حماس همچنان تنها مرجع حاکم در نوار غزه باقی مانده است. 

در عمق تهاجم، تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری‌های نزدیک افزایش یافته است. براساس آمارها، تاکنون بیش از ۵۰۰ نظامی این رزیم در درگیری با مبارزان مقاومت کشته شده‌اند.

با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی خود را در خطر از دست دادن حمایت‌های بین‌المللی، به‌ویژه حمایت دولت آمریکا می‌بیند.

یک کارشناس نظامی در این رابطه گفت: هر مقدار پیشروی که آن‌ها می‌کنند به طور فزاینده‌ای به اعتبارشان در سطح بین‌المللی آسیب وارد می‌شود و این موضوع ادامه حمایت از آن‌ها را برای متحدان و حامیانشان دشوارتر می‌کند.

یک تحلیلگر نظامی صهیونیست هم در مقاله‌ای نوشت که ارتش این رژیم با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از جنگ، هنوز فاصله زیادی با اهداف اعلامی اولیه دارد. 

ناکامی رژیم صهیونیستی با وجود نابرابری در جنگ غزه

یک کارشناس امور سیاسی در مقاله‌ای درباره جنگ نابرابر میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت که میان سطح قدرت این رژیم و مقاومت نابرابری چشمگیری وجود دارد. 

حمایت تسلیحاتی و مالی غرب از رژیم صهیونیستی این نابرابری را افزایش داده است. در مقابل، مقاومت با تکیه بر روحیه خود و اراده انسانی، در مدت نسبتا طولانی توانسته است موجودیت خویش را حفظ کند. 

این کارشناس گفت: هدف اصلی اسرائیل از راه‌اندازی جنگ نابرابر در برابر غزه و کشتن غیرنظامیان و تخریب زیربناها، حذف و نابودی حماس بود که تا اکنون نه تنها در این هدف ناکام بوده، بلکه پیامد‌های این جنگ به مناطق وسیع‌تری از خاورمیانه کشیده شده است. اکنون اسرائیل نه تنها با حماس، بلکه با ابعاد گسترده‌تر امنیتی مواجه شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *