گفت‌وگو|

چینی: قلعه‌نویی فرصت چندانی برای تغییر نسل بازیکنان نداشت/ تیم ملی باید از فاکتور تجربه استفاده کند

0:20 - 20 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۷۸۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چینی: قلعه‌نویی فرصت چندانی برای تغییر نسل بازیکنان نداشت/ تیم ملی باید از فاکتور تجربه استفاده کند
کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی با پتانسیل و توانایی که دارد تا مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به راحتی پیش خواهد رفت، اما بازی‌های بعدی سخت و دشوار می‌شود.

علی چینی در گفت‌وگو با میزان، درباره شانس موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: با اینکه میانگین سنی ملی‌پوشان‌ فوتبال‌مان بالاست، اما این نفرات دارای تجربه زیادی هستند که می‌تواند در مراحل نهایی به کمک تیم بیاید. شاید مقابل تیم‌های جوان‌تر از نظر بدنی شرایط نرمالی نداشته باشند، اما با تدابیر امیر قلعه‌نویی می‌توانند در مراحل حذفی جام، تیم‌های قدرتمند آسیا را شکست بدهند. همیشه فوتبال نشان داده؛ تجربه در کنار دوندگی موفق خواهد شد و تیم ملی با پتانسل و توانایی که دارد تا مرحله یک چهارم به راحتی پیش خواهد رفت. اما بازی‌های بعدی سخت و دشوار می‌شود و هر تیمی هواشمندانه و متفکرانه‌تر بازی کند به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: اگر تفکرات سرمربی تیم ملی در همه بازی‌ها پیاده شود، مطمئناً ایران در جام ملت‌ها موفق خواهد شد. برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند؛ اگر در جام ملت‌ها قهرمان شویم، بعد از آن می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم! این حرف منطق ندارد، باید از این تجربه بازیکنان استفاده کنیم و قهرمان شویم، پس از آن جوان‌ترها را وارد تیم ملی کنیم تا فوتبال ایران به روند رو به رشد خودش را ادامه دهد. آرزوی قلبی‌ام این است که تیم ملی فوتبال ایران را بعد از مدت‌ها ناکامی، روی سکوی جام ملت‌های آسیا ببینم.

*پروسه جوانگریی بسیار طولانی و زمان‌بر است

پیشکسوت فوتبال در مورد جوانگرایی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: قلعه‌نویی برای تغییر نسل بازیکنان تیم ملی فرصت آنچنانی نداشت، چون پروسه جوانگریی بسیار طولانی و زمان‌بر است. هم اکنون اصلاً استفاده از تیم جوان در جام ملت‌ها منطقی نبود و مطمئناً بعد از این رقابت‌ها جوان‌گرایی صورت خواهد گرفت. همچنین باید یک تیم ب هم داشته باشیم تا بعد از تجربه‌اندوزی در رقابت‌های مختلف به تیم اصلی راه پیدا کنند.

کارشناس فوتبال در مورد یارگیری تیم فوتبال استقلال در نیم فصل لیگ برتر گفت: استقلال باید در نیم فصل دوم تقویت شود و اگر یارگیری خوبی نداشته باشد، کارش سخت می‌شود. چون تمام تیم‌ها برای ادامه مسابقات لیگ برتر بهترین تدابیر را دارند تا به اهداف خودشان دست پیدا کنند. کادر فنی و جواد نکونام بهتر از هر کسی می‌دانند که در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارند، به نظرم ۳-۴ بازیکن در پست‌های دفاع چپ، دفاع وسط، هافبک طراح و فوروارد ششدانگ باید به تیم اضافه کنند.

*استقلال نباید خودش را دست کم بگیرد

چینی در مورد لیست درخواستی نکونام که بازیکنان بسیار سرشناسی در آن حضور دارند، خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال نباید خودش را دست کم بگیرد، ۲ بار قهرمان آسیا شده و تیم کوچکی نیست. اگر نکونام لیستی برای جذب بازیکن داده است، باید این نفرات برای حضور در این تیم بزرگ خوشحال هم باشند. از طرفی با اضافه شدن علی آقامحمدی به هیئت مدیره باشگاه، امیدوارم در یارگیری میان فصل موفق عمل کنند. آقامحمدی شناخت زیادی از ورزش و فوتبال دارد و سابقه خوبی هم در باشگاه استقلال داشته است. به طور حتم با مدیریت او و علی خطیر در رأس باشگاه استقلال، کارها به بهترین شکل در نیم فصل دوم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *