ابراز همدردی وزرای خارجه سریلانکا و قطر با ایران در پی حادثه تروریستی کرمان

18:11 - 15 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۰۸۵
ابراز همدردی وزرای خارجه سریلانکا و قطر با ایران در پی حادثه تروریستی کرمان
وزرای امور خارجه سریلانکا و قطر در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان به ابراز همدردی با ایران در پی حادثه تروریستی کرمان پرداختند.

خبرگزاری میزان - علی صبری، وزیر امور خارجه سریلانکا در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، حادثه تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا مراتب همدردی و اندوه دولت و مردم سریلانکا را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمله تروریستی روز چهارشنبه در شهر کرمان ابراز کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا در ادامه به بیانیه منتشر شده از سوی رئیس‌جمهور این کشور در محکومیت شدید این حادثه تروریستی اشاره کرد و افزود: ما در کنار دولت و مردم ایران ایستاده ایم.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی از ابراز همدردی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه سریلانکا قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه بر ضرورت و جدیت جامعه جهانی برای مبارزه و اقدام علیه تروریسم تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با بیان جزئیاتی از نحوه وقوع این جنایت تروریستی، گفت: نیرو‌های امنیتی ما در حال بررسی جزئیات و تکمیل اطلاعات مربوط به آمران و عاملان آن هستند.

تماس تلفنی نخست وزیر و وزیرخارجه قطر با وزیر امور خارجه

 شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر در گلزار شهدای کرمان که به شهادت ده‌ها نفر از هموطنانمان منجر شد، به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر و برای مجروحین شفای کامل آرزو کرد.

طرفین ضمن بررسی آثار منفی اقدام نظامی رژیم اسرائیل در بیروت و ترور صالح العاروری بر روند مذاکرات و تلاش‌های قطر، آخرین تحولات غزه، و باب‌المندب و دریای سرخ و برخی موضوعات مطروحه از سوی آمریکا را بررسی و مجددا بر توقف هر چه سریع‌تر کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، ممانعت از کوچاندن اجباری، رفع محاصره و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و دارو و موادغذایی تاکید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *