خروج مزدوران خارجی از اوکراین و پیامد‌های آن برای کی‌یف

8:45 - 07 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۶۱۸
خروج مزدوران خارجی از اوکراین و پیامد‌های آن برای کی‌یف
تعدادی از مزدوران خارجی که از سوی اوکراین استخدام شده بودند در حال ترک منطقه جنگی هستند.

خبرگزاری میزان - حضور مزدوران خارجی در جنگ اوکراین از ابتدا یکی از موضوعات مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که این افراد در ازای دریافت پول از دولت کی‌یف در میدان جنگ فعالیت می‌کردند.

حال در یک تحول ناگهانی در مناقشه اوکراین، مزدوران متعدد غربی تصمیم به خروج از منطقه گرفته‌اند. این چرخش غیرمنتظره رویداد‌ها می‌تواند پیامد‌های استراتژیک و تاکتیکی گسترده‌ای برای روند آینده درگیری داشته باشد. 

گفته می‌شود دلیل اصلی خروج این افراد از اوکراین، کاهش کمک‌های غرب و در نتیجه پرداخت نشدن حقوق مزدوران از سوی کی‌یف است.

خروج مزدوران؛ تغییر در پویایی درگیری

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هزاران مزدور خارجی که در اوکراین مشغول جنگ بودند، از اوایل دسامبر ترک منطقه را آغاز کرده‌اند. 

این مزدوران، که تبعه کشور‌هایی مانند کانادا، فرانسه، استرالیا و هلند بودند، معمولا برای تقویت نیرو‌های رزمی استخدام می‌شوند. خروج ناگهانی آن‌ها در بحبوحه تغییرات در پویایی درگیری، از جمله کاهش کمک‌های مالی از سوی آمریکا و متحدانش انجام می‌شود.

جنگ در اوکراین متفاوت از آنچه بسیاری از مزدوران پیش‌بینی می‌کردند، رخ داد و با حملات موشکی و توپخانه‌ای به جای جنگ‌های سنتی زمینی نمایان شد.

این، همراه با موضوعات مربوط به نبود تجربه رزمی در میان مزدوران، به تاثیرات روحی قابل توجهی منجر شد، از جمله گزارش‌هایی از مردان مضطرب با لباس نظامی که از وضعیت وخیم ابراز تاسف می‌کردند. 

پیامد‌های خروج؛ پیامد‌های استراتژیک

خروج این مزدوران احتمالا می‌تواند توازن نیرو‌های اوکراینی را در منطقه تغییر دهد. 

در واکنش به این تغییر، گزارش شده است که روسیه در حال تشکیل یک نیرو در منطقه کورسک با هدف جایگزینی نیرو‌های واگنر است که قبلا در اوکراین مستقر شده بودند. 

در زمین، نیرو‌های اوکراینی از دست دادن شهر مارینکا را پذیرفتند و این یک پیروزی قابل توجه برای کرملین است. 

تلفات جنگ؛ پیامد‌های نظامی

با ادامه درگیری، تلفات انسانی و نظامی همچنان در حال افزایش است. ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین در گزارشی مدعی شد که بیش از ۲۸ هزار نفر برای حضور در یگان‌های گارد تهاجمی اوکراین داوطلب شده‌اند که تقریبا از آمادگی کامل برخوردار هستند و انتظار می‌رود در یک ضدحمله علیه نیرو‌های روسیه استفاده شوند. 

در همین حال، ستاد کل ارتش اوکراین از بیش از ۱۰۰ حمله در خط مقدم در منطقه دونتسک خبر داد که به تلفات و خسارات زیرساختی منجر شد.

کارشناسان عنوان می‌کنند که با تشدید تنش‌ها و تعمیق درگیری‌ها، خروج غیرمنتظره مزدوران غربی پیچش جدیدی در بحران اوکراین ایجاد می‌کند. 

آن‌ها همچنین می‌گویند که پیامد‌های استراتژیک و تاکتیکی این تحول احتمالا می‌تواند مسیر آینده درگیری را شکل دهد؛ توازن نیرو‌ها و پویایی جنگ که احتمالا در روز‌های آینده متحول خواهد شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *