زین‌العابدین: فارابی با ۱۷ اثر در جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام کرده است

10:00 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۴۹۸
زین‌العابدین: فارابی با ۱۷ اثر در جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام کرده است
مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از ثبت‌نام ۱۷ فیلم سینمایی محصول فارابی در جشنواره فیلم فجر خبر داد. 

مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره شناخت سیره شهدا گفت: شهدا قهرمانان ملی ما هستند که برای همه تاریخ ما و برای نسل فعلی و آینده کشورمان الگوهای استقامت، شهامت و رشادت هستند. این عزیزان در عین حال الگوی پیشرفت کشور نیز محسوب می‌شوند.  

وی ادامه داد: اکنون که صحن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار میزبانی از پیکر این شهید بزرگوار را دارد، امیدوارم الهام‌بخش و الگویی در فرهنگ و هنر کشور باشد.  

زین‌العابدین افزود: ان‌شاءالله میزبانی از این شهید بزرگوار سبب تاسی هنرمندان و اهل فرهنگ از سبک زندگی ایشان شده تا آثار درخشان و ماندگاری را در عرصه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی شاهد باشیم.  

وی در پاسخ به این پرسش که حضور بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم فجر امسال چه تفاوتی به نسبت سال گذشته داشته است، توضیح داد: گرچه امسال با تعداد بیشتری از فیلم‌های تولید شده در جشنواره فیلم فجر حضور داریم، اما در اساس نگاه و مقایسه کمی شیوه نادرستی است.  

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه، تمرکز و هدف‌گذاری ما بر کیفیت است، تصریح کرد: گر چه بر این باورم که هرگز مقایسه درستی نیست اما امسال ما ۱۷ اثر را در جشنواره فیلم فجر، ثبت نام کردیم. قدر مسلم این میزان از ۱۲ اثر سال گذشته بیشتر است.  

وی در ادامه توضیح داد: هرگز نگاه کمی و آماری نداشتیم و اکنون منتظریم تا از میان این تعداد فیلم ارائه شده بر اساس نظر هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر هر کدام که شایسته‌تر هستند در بخش سودای سیمرغ شرکت کنند. 

زین‌العابدین اضافه کرد: وقتی تنها ۲۲ فیلم باید در بخش سودای سیمرغ شرکت کنند، انتظار می‌رود تا  از همه کشور فیلم‌سازان بخش خصوصی و دیگر نهادهای دولتی حضور داشته باشند ما نیز بر اساس توان فارابی تولیدات خود را ارائه کردیم و اکنون امید داریم که شایسته‌‍ترین آثار در بخش سودای سیمرغ حضور داشته باشند.  

این مدیر سینمایی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: همه ارکان سینما در بخش‌های مختلف، هم بخش خصوصی و هم دیگر نهادهای دولتی فیلمساز، کارگردانان، نویسنده‌ها و… همه و همه به شکل ویژه‌ای روی قصه شهدا کار می‌کنند تا تبدیل به فیلم سینمایی شود، مطمئنا قصد دارند مفهوم عمیق، پایدار، موثر و ماندگاری را از یک الگوی قهرمان ملی ارائه و آن را برای نسل جوان ما ساخته و پرداخته کنند.  

وی تاکید کرد:  گرچه گاهی ممکن است سطح کیفی آثار متفاوت باشد اما به هر حال آثار خوب و ماندگاری در حوزه دفاع‌مقدس و شهادت تولید کرده‌ایم. 

زین‌العابدین درباره تولیدات ارزشی و دفاع‌مقدسی در ژانر کودک‌ونوجوان توضیح داد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر، احتمالا سه فیلم با محوریت شهدای نوجوان تولید شده و امیدواریم بین فیلم‌های منتخب هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر باشند.  

وی در خاتمه اظهاراتش گفت: امسال هم از بعد کمی و هم از حیث کیفی فیلم‌های ارزشی حوزه کودک‌ونوجوان به نسبت ادوارگذشته پیشرفت داشته است. در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر، سه نهاد دولتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و نیز بنیاد شهید با ارائه سه اثر باکیفیت، الگوهای متناسب با زیست ایرانی را برای جوانان و نوجوانان ما در بحث ایثار و شهادت آماده کرده‌اند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *