گفت‌وگو|

دهقان: نگاه‌ها به راگبی بانوان عوض شده/ می‌توانیم یکی از قدرت‌های اصلی آسیا شویم

7:45 - 29 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۰۳۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دهقان: نگاه‌ها به راگبی بانوان عوض شده/ می‌توانیم یکی از قدرت‌های اصلی آسیا شویم
ملی‌پوش راگبی بانوان گفت: قطعاً نگاه‌ها به راگبی بانوان عوض شده و مسئولان به این ورزش به عنوان یکی از رشته‌های ورزش مدال‌آور نگاه می‌کنند.

مهدیه دهقان در گفت‌وگو با میزان، درباره تاریخ‌سازی تیم ملی راگبی بانوان ایران در آسیا با کسب مدال برنز و وضعیت تمرینات ملی‌پوشان، اظهار داشت: بازیکنان با سبک تمریناتی که کادرفنی در نظر گرفته در روند صعودی قرار دارند. از سال ۲۰۲۱ به این سو تیم ملی بانوان در هر ۲ تورنمنت غرب آسیا و کاپ آسیا که شرکت داشت موفق به کسب مدال شد و این نشان از توانایی تیم ملی راگبی بانوان ایران دارد.

وی افزود: مسلماً جوانگرایی رخ داده در تیم ملی در کسب مقام‌های اخیر نقش زیادی داشته و امیدوارم که روند استعدادیابی و پشتوانه‌سازی تداوم داشته باشد. با عملکرد اخیر تیم ملی راگبی بانوان واقعاً نیاز است که تیم‌های پایه در بخش بانوان راه اندازی شوند تا استعداد‌های جدید به این رشته پر هیجان و المپیکی معرفی شوند. با تغییر نگاه‌ها به این رشته المپیکی از سوی مسئولان و اختصاص یک فدراسیون مستقل به رشته راگبی می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور یکی از قدرت‌های اصلی قاره آسیا شویم.

ملی‌پوش راگبی بانوان گفت: قطعاً نگاه‌ها به راگبی بانوان عوض شده و مسئولان به این ورزش به عنوان یکی از رشته‌های ورزش مدال‌آور نگاه می‌کنند. نیاز به توجه بیشتری داریم، زیرا تک تک دختران راگبی ایران پتانسیل زیادی دارند که اگر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود، شاهد درخشش بیشتر تیم ملی راگبی بانوان در آینده خواهیم بود.

دهقان درباره وضعیت کادرفنی تیم ملی راگبی بانوان و ارتباطش به بازیکنان، خاطرنشان کرد: قربانی مربی با دانش و به روزی است و در شرایط حساس بیشترین آرامش را به تیم تزریق می‌کند. تقریباً وارد سطح جدیدی از راگبی شده‌ایم و روند پیشرفت تیمی و انفرادی کاملاً مشهود است. راگبی ایران پتانسیل بالایی دارد و قطعاً با تلاش‌های رئیس فدراسیون می‌توانیم همواره منتظر مدال باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *