اولویت‌های کاری خدمات شهری در پایتخت؛ از ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان تا تحول در توسعه فضای سبز

12:35 - 27 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۸۴۷
اولویت‌های کاری خدمات شهری در پایتخت؛ از ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان تا تحول در توسعه فضای سبز
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تعیین تدابیری مانند تغییر در چهره شهر، تحول در توسعه فضای سبز، ارتقا سطح خدمات میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان به‌عنوان اولویت‌های این معاونت خبر داد.

خبرگزاری میزان- حسین نظری امروز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در نشست، خبری با اصحاب رسانه گفت: خدمات شهری یکی از ارکان اصلی شهرداری است و شهروندان از صبح که از خانه خارج می‌شوند تا شب که به خانه بر می‌گردند با موضوعات خدمات شهری درگیر هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۸ سازمان زیر نظر معاونت خدمات شهری هستند، ادامه داد: همکاران ما باید قبل، حین و بعد از هر رویدادی حضور داشته باشند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به آمادگی و برنامه ریزی برای رویداد‌های پیش‌رو نظیر دهه فجر، اعیاد رجب و شعبان، روز‌های پایانی سال و استقبال از بهار طبیعت و قرآن افزود: در رابطه با این مناسبت‌ها دستورات لازم به تمامی سازمان‌ها و اداره کل حوزه خدمات شهری داده شده است.

نظری با بیان اینکه نشستی را با شهردار تهران داشتیم و ۸ تدبیر به عنوان اولویت کاری خدمات شهری مشخص شد، بیان کرد: این ۸ محور عبارت است از تحول در نگه داشت شهر، آمادگی مدیریت شهری برای باران و برف، تغییر در چهره شهر، تحول در توسعه فضای سبز، ارتقا سطح خدمات میادین میوه و تره بار، ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان، ارتقا سطح خدمات ایمنی و توسعه سطح خدمات در بهشت زهرا (س).

نظری درباره خدمات ارائه شده در میادین میوه و تره بار توضیح داد: یکی از درخواست‌های مردمی، اخلاق و رفتار همکاران ما در میادین میوه و تره بار است و تذکر جدی داده شده است همچنین در حال طراحی لباس مناسب برای کارکنان میادین هستیم تا همه آن‌ها لباس واحدی داشته باشند و یکی دیگر از درخواست‌های مردم نیز استفاده از چرخ‌های دستی برای آسایش بهتر شهروندان بوده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران عنوان کرد: در خدمات آتش نشانی به دنبال کاهش زمان رسیدن به حادثه، رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن و بهبود معیشت همکارانمان در آتش نشانی هستیم.

نظری در مورد اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: امسال در ۲ هزار هکتار از حریم شهر تهران و در ۱۱ نقطه کاشت درخت صورت می‌گیرد و فاز اول بوستان چهارباغ نیز به مساحت ۴۵هکتار افتتاح می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران توضیح داد: با سرهنگ موسوی، رئیس پلیس راهور تهران نیز یک نشست برای هماهنگی مدیریت بارش داشتیم تا نیرو‌های پلیس با نیرو‌های خدمات شهری هماهنگ باشند و هنگام بارش نزولات مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

نظری ضمن بیان اینکه افزایش تعاملات باعث ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی می‌شود، عنوان کرد: دستورالعمل برف روبی به مناطق اعلام شده است و سازمان مدیریت پسماند نیز ماشین‌های خود را در خدمت مناطق قرار داده است.

وی گفت: ظرفیت بهشت زهرا (س) در حال اتمام است و۴ نقطه را برای احداث آرامستان مشخص کردیم و در حال تملکشان هستیم.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *